صعود سه پله‌ای لادا در لیست پر فروش ترین خودروهای دنیا

© Sputnik / Iliya Pitalevصعود سه پله‌ای لادا در لیست پرفروشترین خودروهای دنیا
صعود سه پله‌ای لادا در لیست پرفروشترین خودروهای دنیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لادا در رتبه چهل و هشتمین شرکت پرفروش اتومبیل دنیا قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از focus2move، نام تجاری Lada در رتبه چهل و هشتم در بین پنجاه شرکت اتومبیل سازی اول دنیا در زمینه فروش قرار گرفت و جایگاه خود را نسبت به سال گذشته سه رتبه بهبود داد. لادا در این رتبه‌بندی پس از تولید کنندگان بزرگی مانند Trumpchi، Roewe و Saipa قرار دارد، اما بالاتر از Mini و Baic که در رتبه‌های 49 و 50 هستند، قرار گرفت.

نمایش خودروی سوپراسپرت Lada Questaطراح روس - اسپوتنیک ایران
نمایش خودروی سوپراسپرت Lada Questaطراح روس

لادا در سال جاری 285 919 خودرو فروخته است که 21 درصد بیشتر از سال قبل است. بنابراین، لادا همچنین در لیست برندهای با بیشترین پیشرفت فروش که در آن Geely با رشد 23 درصد پیشرو هست، قرار می‌گیرد.
در صدر این لیست بازهم شرکت تویوتا قرار دارد که این شرکت ژاپنی تا کنون توانسته است تقریبا 6.5 میلیون ماشین را به فروش برساند. همچنین گفتنی است که محبوبیت این شرکت در تایلند، اسپانیا و روسیه به این فروش بالای جهانی این شرکت کمک کرده است. تحلیلگران بازار روسیه را یکی از مهمترین بازارها برای شرکت های خودروسازی برمی‌شمارند.
در این رتبه‌بندی دومین جایگاه متعلق به شرکت فولکس واگن با فروش 5.22 میلیون خودرو در سراسر دنیا و سومین جایگاه متعلق به شرکت فورد، با فروش 4.2 میلیون خودرو است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала