ادامه همکاری‌های ایران و ارمنستان فارغ از تحریم‌های آمریکا

© Flickr / young shanahanادامه همکاری‌های ایران و ارمنستان فارغ از تحریم‌های آمریکا
ادامه همکاری‌های ایران و ارمنستان فارغ از تحریم‌های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارمنستان فارغ از تحریم‌های آمریکا، همکاری خود را در زمینه انرژی، با ایران حفظ می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه گارگین بقرمیان، معاون وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان اعلام کرد: همکاری با ایران در زمینه انرژی برای ارمنستان ضروری است و تحریم های ایالات متحده علیه تهران قادر به جلوگیری از آن نخواهند بود. 

عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
ابتکارات جدید اروپا برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران

این معاون وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: همکاری ارمنستان با ایران در زمینه انرژی برای حفظ بالانس انرژی در سیستم انرژی (ارمنستان) و همچنین برای اطمینان از عملکرد مداوم نیروگاه اتمی ارمنستان ضروری است. تحریم های جدید ایالات متحده نمی توانند مانع همکاری های بلند مدت ارمنستان و ایران در زمینه انرژی شوند.
بقرمیان اعلام کرد که چند روز پیش با نمایندگان وزارت امور خارجه ایالات متحده دیدار کرده و وضعیت این کشور را در جریان محاصره این کشور توسط ترکیه و آذربایجان توضیح داده است. وی همچنین تاکید کرد: خطوط برق با ایران برای ما بسیار مهم است و طرف آمریكایی متوجه خواهد شد كه همكاری ارمنستان و ایران از بین نخواهد رفت.
سومین خط انتقال ولتاژ بالا بین ایران و ارمنستان با ولتاژ 400 کیلووات با سرمایه‌گذاری تهران در حال ساخت است. این خط انتقال ظرفیت انتقال را (از 350 مگاوات در حال حاضر) سه برابر افزایش می‌‎دهد.
تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала