کشف فایده جدید آسپرین

CC BY-SA 2.5 / Ragesoss / Generic regular strength enteric coated 325mg aspirin tablets, distributed by Target Corporationکشف فایده جدید آسپرین
کشف فایده جدید آسپرین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه لیدز بریتانیا نشان دادند که آسپیرین و همچنین اسید ایکوزاپنتانوییک مقدار پولیپ های پیش سرطانی در بیماران در معرض خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه MedicalXpress، بیش از 700 بیمار از 53 بیمارستان انگلیس که هنگام کالونوسکوپی خطر ابتلای آن به سرطان روده بالا ارزیابی شده بود، در تحقیقات مربوطه شرکت کردند. داوطلبات بطور تصادفی وابسته به نوع معالجه به چهار گروه تقسیم شدند. آنها هز روز یا 300 میلیگرم آسپیرین یا دو گرم اسید ایکوزاپنتانوییک یا مخلوط آسپرین و اسید ایکوزاپنتانوییک یا پلاسیبو مصرف می کردند.
در پایان تحقیقات، تعداد پولیپ ها در داوطلبانی که آسپرین مصرف می کردند به میزان 22 درصد و در داوطلبانی که اسید ایکوزاپنتانوییک مصرف می کردند به میزان 9 درصد کاهش یافت.
سرطان روده یکی از رایج ترین انواع بیماری های سرطانی است. در سال 2014 میلادی 16 هزار نفر در انگلیس و ولز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

قرص - اسپوتنیک ایران
آسپرین و سرطان

گفتنی است که چندی پیش اعلام شده بود مصرف روزانه مقادیر اندکی آسپرین خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد.
پژوهشگران بیمارستان نورسول هلز، واقع در شهر هانتیگتون آمریکا پس از آزمایشی با شرکت بیش از 750 هزار زن به چنین نتیجه ای رسیده اند.
در جریان این مطالعات معلوم شد با مصرف آسپرین خطر ابتلا به سرطان تخمدان به میزان ده درصد کمتر می شود.
با این حال کارشناسان توصیه می کنند هر بیمار قبل از آغاز مصرف آسپرین تعدادی از آزمایشات را انجام دهد تا معلوم شود که این قرص برایش ضرر ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала