تلاش سعودی ها برای جلوگیری از شاه شدن محمد سلمان

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE تلاش سعودی ها برای جلوگیری از شاه شدن محمد سلمان
تلاش سعودی ها برای جلوگیری از شاه شدن محمد سلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابعی از دربار سعودی اطلاع دادند که بسیاری از اعضای خاندان پادشاهی سعودی به دنبال این هستند که مانع از شاه شدن محمد بن سلمان بعد از مرگ ملک سلمان شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سه منبع نزدیک به خاندان سلطنتی عربستان سعودی افشا کردند که در پی تحولات مربوط به قتل جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول، بسیاری از اعضای خاندان پادشاهی می خواهند از شاه شدن محمد بن سلمان جلوگیری نمایند.
این منابع به خبرگزاری رویترز اطلاع دادند که ده‌ها شاهزاده و پسرعمو از خاندان آل سعود به دنبال تغییراتی در مسیر جانشینی ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود هستند اما تا زمانی که وی زنده است ، کار خاصی نمی کنند.
اعضای خاندان سعودی به این نتیجه رسیده‌اند که ملک سلمان هیچ‌وقت از تصمیم خود در زمینه ولیعهدی بن سلمان تخطی نخواهد کرد.

افشای نقشه های خرابکارانه عربستان برای ایران : افسانه یا واقعیت؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
افشای نقشه های خرابکارانه عربستان برای ایران : افسانه یا واقعیت؟

به نوشته رویترز به نقل از همین منابع نزدیک به دربار سعودی، شاهزاده‌ها و پسرعموها در حال بحث در زمینه امکان جانشینی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، 76 ساله، برادر کوچک‌تر ملک سلمان و عموی محمد بن سلمان بعد از مرگ پادشاه کنونی هستند و معتقدند وی میتواند تاج و تخت را در اختیار بگیرد.
این منابع می‌گویند که احمد بن عبدالعزیز که برادر تنی ملک سلمان است مورد حمایت کامل اعضای خاندان پادشاهی، مقامات اطلاعاتی و برخی قدرت‌های غربی قرار دارد.
به دنبال قتل جمال خاشقچی که مقامات اطلاعاتی ترکیه می‌گویند به دستور محمد بن سلمان انجام شده است مشروعیت وی در عرصه داخلی و بین المللی دچار خدشه‌ای عمیق و جایگاه وی بسیار لرزان شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала