سامانه روسی و شکستن غرور آمریکا

© REUTERS / U.S. Department of Defense, Missile Defense Agencyسیستم ضد هوایی «تاد» آمریکا
سیستم ضد هوایی «تاد» آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا سامانه ضدهوایی روسی بهتر از نوع آمریکایی است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان بی سی»، سامانه پدافند هوایی اس-400 روسیه از سیستم مشابه آمریکایی ارزان تر است اما از نظر خصوصیات خود از آن برتر است.

شایان ذکر است که قیمت سامانه پدافند هوایی روسی حدود 500 میلیون دلار است اما برای خرید سامانه «پاتریوت پاس-2» آمریکایی باید یک میلیارد دلار پرداخت شود و سامانه «تاد» تقریبا 3 میلیارد دلار برای خریدار خرج برمی دارد.

اس-400 روسی - اسپوتنیک ایران
اس-400 روسی یا تاد آمریکایی+ویدئو

همصحبت «سی ان بی سی» ابراز داشت که «اس-400» یک سلاح صد درصد ایده آل نیست اما این سلاح غرور آمریکا در خصوص داشتن سیستم «تاد» را خُرد می کند.

شبکه تلویزیونی نامبرده گزارش داد که دست کم 13 کشور از جمله عربستان سعودی، قطر، مراکش،مصر،ویتنام و عراق با وجود خطر تحریمی از سوی آمریکا خواهان دریافت سامانه پدافند هوایی اس-400 روسیه هستند.

شایان ذکر است که ایالات متحده مطابق با قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها» کشورهای دیگر را از خرید تسلیحات روسی برحذر می دارد، به ویژه خرید سامانه های اس-300 و اس-400 و تهدید میکند در غیر اینصورت آن کشورها با تحریم های سختی روبرو خواهند شد.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 «تریومف» برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала