هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان چقدر است؟+عکس

© Sputnik / Alexander Makarovهزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان چقدر است؟
هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان Times Higher Education (THE) لیستی از دانشگاه ها با نام World University Rankings تهیه کرده و به مقایسه دانشگاه های جهان بر اساس شاخص های کلیدی مانند کیفیت آموزش، تحقیقات علمی، انتقال دانش و تجربه بین المللی پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک ، لیست بهترین دانشگاه های جهان و همچنین هزینه تحصیل درآنها به شرح زیر است:
دانشگاه پنسیلوانیا
دانشگاه خصوصی تحقیقاتی آمریکا که در فیلادلفیا قرار دارد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی واولین دانشگاه در آمریکاست. در بین فارغ التحصیلان آن می توان به ایلان ماسک و دونالد ترامپ اشاره کرد.
قیمت تحصیل در دانشگاه 75303 دلار آمریکاست که شامل هزینه های خوابگاه هم می شود.


مدرسه عالی فنی زوریخ سوئیس
این مدرسه در سال 1855 بنا نهاده شد و نه تنها معتبرترین دانشگاه سوئیس بوده بلکه در زمره بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد. از جمله فارغ التحصیلان و پروفسورهای این دانشگاه 21 برنده جایزه نوبل قرار دارد که در بین آنها می توان از آلبرت انیشتین نام برد.

 


دانشگاه شیکاگو ، آمریکا
این دانشگاه خصوصی تحقیقاتی در شهر شیکاگو آمریکا قرار دارد. یکی از مشهورترین و معتبرترین موسسات آموزشی در زمینه علوم، جامعه شناسی و سیاست است.


کالج امپریال لندن، بریتانیا
این موسسه آموزشی عالی در کنسینگتون جنوبی قرار دارد که تخصص آن در علوم، مهندسی، پزشکی و بیزنس است. این موسسه در مثلث طلایی قرار دارد که شامل گروهی از دانشگاه های معتبر بریتانیاست که شامل دانشگاه های آکسفورد و کمبریج می شود.
هزینه تحصیل در دانشگاه 12132 دلار برای شهروندان بریتانیا و اتحادیه اروپاست.


دانشگاه پرینستون آمریکا
دانشگاه خصوصی تحقیقاتی و یکی از دانشگاه های قدیمی و مشهور آمریکاست. هزینه تحصیل در این دانشگاه 70010 دلار است که شامل هزینه تحصیل ، خوابگاه و سایر مخارج است.


دانشگاه هاروارد آمریکا
یکی از مشهورترین دانشگاه ها و موسسات عالی قدیمی آمریکاست که در شهر کمبریج قرار دارد.
75 برنده جایزه نوبل از دانشجویان ، اساتید و کارکنان این دانشگاه بوده اند.
دانشگاه هاروارد جایگاه اول را در کشور به خاطر تعداد میلیادرهایی که در آن تحصیل می کنند دارد. هزینه تحصیل در آن 67580 دلار در سال است.


دانشکده فنی ماساچوست آمریکا
این دانشگاه در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد. در این دانشگاه دانشجویان در رشته های مهندسی ، فنآوری اطلاعات، اقتصاد، فیزیک، شیمی و ریاضی تحصیل می کنند.
هزینه تحصیل در این دانشگاه 49892 دلار در سال است.


دانشگاه استنفورد آمریکا
دانشگاه خصوصی و یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکاست که در شهر پالوآلتو قرار دارد.
رشته های حقوق، پزشکی، فنی، موسیقی و غیره در این دانشگاه وجود دارد.
هزینه تحصیل در این دانشگاه 62363 دلار است.
دانشکده فنی کالیفرنیا ، آمریکا
این دانشگاه خصوصی تحقیقاتی در شهر پاسادینا در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. 31 برنده جایزه نوبل از بین 17 فارغ التحصیل و 18 پروفسور این دانشگاه بوده اند.
هزینه تحصیل در این دانشگاه 72084 دلار در سال است.
دانشگاه کمبریج بریتانیا
یکی از قدیمی ترین (پس از آکسفورد) و بزرگترین دانشگاه های کشور است. در بین کسانی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند، 18 صاحب جایزه نوبل قرار دارد که در این شاخص رتبه برتر را در جهان داراست. هزینه تحصیل در این دانشگاه 12132 دلار در سال برای شهروندان بریتانیا و کشورهای اتحادیه اروپاست. دانشجویان سایر کشورها باید 26844 دلار در سال بعلاوه هزینه سالانه 8630 دلار را بدهند.


دانشگاه آکسفورد
این دانشگاه سومین سال است که جایگاه اول را در رتبه بندی دارد و بهترین شاخص فعالیت های تحقیقاتی را داراست. هزینه تحصیل در این دانشگاه 12132 دلار در سال برای شهروندان بریتانیا و کشورهای اتحادیه اروپاست. دانشجویان سایر کشور ها باید 21287 دلار در سال بعلاوه هزینه سالانه 9928 دلار بدهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала