وزیر خارجه انگلیس وارد تهران شد

© AFP 2023 / Niklas Halle'nجرمی هانت وزیر خارجه انگلیس
جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این سفر می تواند فرصتی برای کاهش اختلافات تهران و لندن باشد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های داخلی ایران، وزیر خارجه انگلیس روز 19 نوامبر وارد تهران شد.

جرمی هانت پس از حدود 5 ماه از انتصاب در کابینه ترزا می، امروز برای نخستین بار وارد تهران شد تا به نوشته بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه انگلیس در دیدارهای امروز به بحث و گفت و گو در مورد مسائلی مانند آینده برجام، آزادی شهروندان دوتابعیتی ایرانی — انگلیسی از زندان های ایران و حمایت تهران از حوثی های یمن بپردازد.

حمایت سفیر ایران در انگلیس از خبرنگار افشاگر گاردین - اسپوتنیک ایران
حمایت سفیر ایران در انگلیس از خبرنگار افشاگر گاردین

با استناد به اعلامیه وزارت خارجه انگلیس، هانت پیش از انجام این سفر، برجام را بخش مهمی از ثبات خاورمیانه خواند که بقاء آن مستلزم پایبندی صددرصدی اعضاء به این توافق است.

وی تصریح کرد:« مادامی‌که ایران به این توافق پایبند باشد، لندن نیز به تعهداتش وفادار خواهد بود».

قرار است جرمی هانت علاوه بر ظریف با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران هم دیدار و گفت وگو داشته باشد

سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران پس از ضرب الاجل ایران به اروپا انجام می شود که در گزارشی مشروح به تحلیل اهداف و موضوعات گفت و گوهای این مقام انگلیسی و هیات سیاسی همراه وی در سفر به ایران می پردازد.

 سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران پس از اعمال دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام می‌شود و به نظر می‌رسد موضوع سازوکار ویژه مالی SPV اروپا برای تضمین منافع اقتصادی ایران از برجام و دیگر اقدامات اروپا در این راستا از جمله مسائلی باشد که در این سفر درباره آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس قبل از سفر به تهران درباره زندانی شدن برخی افراد دوتابعیتی در ایران هشدار داد و گفت:«من با پیام روشنی برای سران کشور وارد ایران می‌شوم، زندانی کردن افراد بیگناه نباید به عنوان اهرم دیپلماتیک استفاده شود».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала