آخرین اخبار از عرضه نفت خام در بورس و قیمت بنزین در ایران

© AP Photo / Ronald Zakآخرین اخبار از عرضه نفت خام در بورس و قیمت بنزین در ایران
آخرین اخبار از عرضه نفت خام در بورس و قیمت بنزین در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نفت ایران از فروش نفت خام در بورس در دو مرحله و تا سقف مشخص خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بیژن زنگنه، وزیر نفت، در خصوص عرضه نفت خام در بورس ایران اظهار داشت: برای فروش نفت خام در بورس در دو مرحله تا سقف یک میلیون بشکه مجوز داده شده بود که در بورس ارائه شد و مقرر شده گزارش جمع‌بندی ارائه آن به شورای عالی هماهنگی اقتصادی، قوای سه‌گانه برای ادامه کار ارائه شود.

فروش نفت در بورس - اسپوتنیک ایران
فروش نفت ایران در بورس انرژی

وزیر نفت ایران همچنین در ادامه افزود: پیشنهاداتی مبنی بر اینکه نفت در بورس به صورت 100 درصد ریالی فروخته شود، مطرح شده که این پیشنهاد به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه ارائه می‌شود و ممکن است این اتفاق رخ دهد.
زنگنه همچنین در خصوص افزایش قیمت بنزین در سال پیش رو گفت: بحث افزایش قیمت بنزین در سال 98 مطرح است، اما هیچ تصمیمی در این زمینه اخذ نشده است، خاطرنشان کرد: هرچه در این باره عنوان می‌شود، شایعه است و اگر تصمیمی در این زمینه اخذ شود، صادقانه به مردم گفته می‌شود.
گفتنی است از پنجم نوامبر تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت ایران را نیز شامل می شود، اجرایی شد. آمریکا کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала