ادعای روزنامه ترکیه‌ای درباره نقش یک فلسطینی در قتل خاشقجی

© AFP 2023 / Yasin Akgulادعای روزنامه ترکیه‌ای درباره نقش یک فلسطینی در قتل خاشقجی
ادعای روزنامه ترکیه‌ای درباره نقش یک فلسطینی در قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه‌ ترکیه‌ای از دست داشتن یک فلسطینی در قتل روزنامه نگار سعودی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Yeni Safak، گروه متشکل از چهار نفر که برای کمک به سرپوش گذاشتن بر قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی وارد استانبول شده بودند از کشور لبنان و از طرف یک فلسطینی به نام محمد دحلان بودند که این روزنامه وی را "قاتل اصلی" شیخ محمد بن زاید آل نهیان، شاهزاده ابوظبی می نامد.

دیدار غیرمنتظره ولیعهد ابوظبی و پادشاه عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
دیدار غیرمنتظره ولیعهد ابوظبی و پادشاه عربستان سعودی

دحلان، رئیس سابق سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، در ژوئن 2011، از جنبش آزادی ملی فلسطین (فتح) اخراج شد.
به گفته منابع روزنامه در سرویس امنیتی ترکیه، دحلان نقش مهمی در ایجاد "گروه پوشش" چهار نفره برای نابودی آثار قتل خاشقجی ایفا کرده است. این گروه همچنین در پشت قتل محمود المبحوح، یکی از شخصیت های اصلی جنبش حماس فلسطینی در ژانویه 2010 در امارات متحده عربی بوده است.
گزارش شده است که اعضای این گروه روز 1 اکتبر از لبنان وارد استانبول شده و طبق فیلم های ظبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته در روز قتل خاشقجی وارد ساختمان کنسولگری سعودی شده اند.
بر اساس گزارش این روزنامه، بازرسان ترکیه آثار " اسید هیدروفلوریک و دیگر مواد شیمیایی" را در داخل چاه محل اقامت سرکنسول عربستان سعودی در استانبول پیدا کرده‌اند. فرض بر اینست که جسد این روزنامه‌نگار در اسید حل شده باشد.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала