پاسخ چين به انتقاد آمريكا

© AP Photo / Ng Han Guanپاسخ چين به انتقاد آمريكا
پاسخ چين به انتقاد آمريكا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین به انتقاد آمریکا در مورد کمک به کشورهای در حال توسعه پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در پاسخ به انتقادات آمریکا از کمک چین به کشورهای در حال توسعه، گفت که هیچ کشور در حال توسعه، به دلیل همکاری با چین، خود را در بدهکاری قرار نمی دهد، آمریکا باید از انتقاد از دیگران خودداری و سخن و عمل خودش را یکی کند.

پیشتر، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک(اپک) در پاپوآ گینه نو، به شدت از پروژه زیربنایی چینی به نام "یک کمربند، یک راه" انتقاد کرد و گفت که بسیاری از برنامه های با کیفیت پایین، کشور های در حال توسعه را با وام های سنگین تحت فشار قرار می دهد. به گفته پنس، آمریکا و دموکراسی، شرکای بهتری از چین اقتدارگرا هستند.

هوآ چونینگ گفت: "ما به اظهارات طرف آمریکایی توجه کردیم… چین بر اساس احترام متقابل و سود متقابل، همکاری خوبی با بسیاری از کشورهای جهان ایجاد می کند. با ترویج این همکاری، طرف چینی، با پیروی از اصول عدالت و صداقت، و به بهترین نحو از آن، به توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشورها کمک می کند."

او تأکید کرد که کمک های ارائه شده از سوی چین، به هیچ وجه شرایط سیاسی را دربر نمی گیرد و به طور کامل با اراده دولت ها و مردم این کشورها مرتبط است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала