انگشت اتهام سناتور آمریکایی به سمت بن سلمان

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisانگشت اتهام سناتور آمریکایی به سمت بن سلمان
انگشت اتهام سناتور آمریکایی به سمت بن سلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به اعتقاد رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تمامی شواهد در ماجرای قتل جمال خاشقجی بر علیه بن سلمان است.

به گزارش اسپوتنیک، باب کروکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، معتقد است که تمامی شواهد، دال بر دست داشتن بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در ماجرای قتل جمال خاشقجی است.
باب کروکر در حساب توئیتری شخصی خود در این ارتباط نوشت: همه چیز به این سمت اشاره دارد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست را صادر کرده است. دولت ترامپ باید پیش از آن که محمد بن سلمان افرادی را اعدام کند که در واقع دستور خود او را اجرا کرده‌اند، عزمی راسخ در مسئولیت‌پذیری خود نشان دهد.

سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) نیز پیشتر اعلام کرده بود که به این نتیجه رسیده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی را داده است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала