عراق بخشی از ساز و کار تحریم علیه ایران نخواهد بود

© AP Photo / Khalid Mohammedعراق بخشی از ساز و کار تحریم علیه ایران نخواهد بود
عراق بخشی از ساز و کار تحریم علیه ایران نخواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور عراق در دیدار با همتای ایرانی خود از روابط دیرینه‌ و نزدیک دو کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امروز شنبه، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران میزبان برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در تهران بود.
در این دیدار حسن روحانی گفت: خوشحالیم که امروز شخصیتی در عراق به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده که نسبت به مسائل منطقه و روابط دو کشور آگاهی کامل دارد.

سفر رئیس جمهور عراق به تهران به منظور گسترش روابط تجاری - اسپوتنیک ایران
سفر رئیس جمهور عراق به تهران به منظور گسترش روابط تجاری

روحانی همچنین در ادامه با توجه به برنامه ایران برای گسترش روابط تجاری خود با عراق در عین تحریم‌های ایالات متحده بر علیه کشورش اظهار داشت: ایران آمادگی دارد تا روابط خود را در بخش‌های مختلف با عراق از جمله گاز، برق، نفت، توسعه زیرساخت و اتصال مسیرهای ریلی و جاده‌ای دو کشور گسترش دهد. وی همچنین افزود: اقدام امروز دولت آمریکا برخلاف توافقات بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است و مطمئناً در این مسیر پشیمان خواهد شد.
برهم صالح نیز در این نشست با تقدیر از استقبال و میهمان‌نوازی ایران، گفت: روابط تاریخی، اجتماعی و فرهنگی دیرینه‌ای دو کشور و دو ملت را به هم پیوند می‌دهد.
رئیس جمهور عراق همچنین با اشاره به ضرورت توسعه و تقویت همکاری‌های ایران و عراق برای مقابله با تروریسم، افراط‌گرایی و تکفیر در منطقه، خاطر نشان کرد: مطمئناً عراق بخشی از ساز و کار تحریم و یا اعمال هرگونه سیاست‌های خصمانه علیه ایران نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала