بی‌اعتنایی ترامپ به ارتشیان آمریکا

© AP Photo / Evan Vucciبی‌اعتنایی ترامپ به ارتشیان آمریکا
بی‌اعتنایی ترامپ به ارتشیان آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ استقرار سربازان آمریکایی در افغانستان و عراق را اتلاف پول و نیروی انسانی می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی به بررسی اقدامات و مواضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال ارتش آمریکا پرداخته و معتقد است که جایگاه وی در مقام فرمانده کل قوا تضعیف شده است.

عدم ادای احترام ترامپ به سربازان آمریکایی کشته شده در فرانسه - اسپوتنیک ایران
عدم ادای احترام ترامپ به سربازان آمریکایی کشته شده در فرانسه

این روزنامه با اشاره به لغو بازدید دونالد ترامپ از قبرستان سربازان آمریکایی در فرانسه می‌نویسد وی با سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان نیز دیدار نکرده است. ترامپ کمی پس از کسب پست ریاست جمهوری ایالات متحده در جلسه‌ای در پایگاه هوایی مک دیل در تامپا آنقدر کم سوال پرسید که فرماندهان ارتش به جای 18 اسلاید پاورپوینت تنها سه اسلاید پاورپوینت را توانستند به او نشان دهند و این جلسه تنها یک ساعت بطول انجامید.
این روزنامه در ادامه می‌نویسد اگرچه که ترامپ از 1.3 میلیون سرباز فعال در ارتش آمریکا با لفظ ارتش من و ژنرال‌های من یاد کرده اما مقامات وزارت دفاع آمریکا می‌گویند: ترامپ نتوانسته تمام و کمال خودش را فرماندهی برای سربازان ارتش آمریکا نشان دهد و همین طور به خوبی به مسئولیتش برای رهبری کردن آنها و محافظت کردن آنها از جو سیاسی عمل کند.
ترامپ زمانی که به قدرت رسید به سبب برخی از کارهایش در قبال نظامی‌ها از جمله انتصاب ژنرال‌ها در سمت‌های وزیر دفاع، رئیس دفتر کاخ سفید و همین طور مشاور امنیت ملی مورد تحسین آنها قرار گرفت. با این حال او بر خلاف روسای جمهور قبلی آمریکا برای استقرار سربازان آمریکایی در افغانستان، عراق و مناطق درگیری دیگر ارزش چندانی قائل نیست و آن را اتلاف پول و نیروی انسانی می‌داند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала