احتمال برکناری نخست وزیر انگلیس قوت گرفت

© AFP 2023 / Daniel Leal-Olivasاحتمال برکناری نخست وزیر انگلیس قوت گرفت
احتمال برکناری نخست وزیر انگلیس قوت گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمال دریافت رای عدم اعتماد ترزا می در پارلمان انگلستان قوت گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، چهل و هشت قانونگذار حزب محافظه کار بریتانیا با فرستادن نامه‌ای اعلام کردند که دیگر از ترزا می، نخست وزیر انگلیس، حمایت نمی‌کنند و این مساله احتمال به راه افتادن پروسه رای عدم اعتماد در پارلمان علیه وی را قوت بخشیده است، زیرا که این 48 نامه حد نصاب 15 درصدی را که به منظور به جریان انداختن فرایند رای عدم اعتماد علیه ترزا می لازم است را در بر دارد.

افشای طرح برکناری نخست وزیر انگلستان - اسپوتنیک ایران
افشای طرح برکناری نخست وزیر انگلستان

از دیوید دیویس، وزیر سابق بریگزیت و دومینیک راب، جانشین بعد از او در این وزارتخانه، ایستر مکوی، وزیر سابق مستمری‌ها، پنی موردانت، محافظه‌کار حامی برگزیت و بوریس جانسون که سابقا وزیر امور خارجه می بوده است، به عنوان کاندیداهای جانشینی ترزا می نام برده می‌‌شود.
نارضایتی‌ها از ترزا می با نزدیک شدن به زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا که باید تا مارس 2019 تکمیل شود، افزایش یافته است. نخست‌وزیر انگلیس بر تصویب طرح خروجش در پارلمان تاکید دارد اما یک سری از هم‌ حزبی‌های او با آن موافق نیستند و بدین ترتیب، او باید به رای مثبت قانونگذاران اپوزیسیون از حزب کارگر امید ببندد که آنها هم چندان تمایلی نشان نمی‌دهند.
پیش از این نیز سندی افشا شده بود که نشان می‌داد قانونگذاران حزب محافظه‌کار انگلیس طرحی برای استعفای نخست‌وزیر کنونی کشورشان و انتصاب فرد دیگری را در سال 2019 در دست دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала