واکنش آمریکا به تست سلاح تاکتیکی فوق مدرن کره شمالی

© AFP 2023 / Ed Jones Ed Jonesواکنش آمریکا به تست سلاح تاکتیکی فوق مدرن کره شمالی
واکنش آمریکا به تست سلاح تاکتیکی فوق مدرن کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای به تست یک سلاح تاکتیکی فوق مدرن توسط کره شمالی واکنش نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تست یک سلاح تاکتیکی فوق مدرن توسط کره شمالی اعلام کرد: اطمینان دارد که پروسه مذاکرات با کره شمالی هم چنان به قوت خود باقی‌ است.

آزمایشات جدیدترین سلاح پیشرفته در کره شمالی - اسپوتنیک ایران
آزمایشات جدیدترین سلاح پیشرفته در کره شمالی

در ادامه این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نشست خود در سنگاپور تعهداتی در مورد خلع سلاح نهایی و کاملا بررسی شده کره شمالی و ایجاد آینده‌ای درخشان‌تر برای این کشور را مورد توافق قرار داده‌اند. ما هم چنان با مقامات کره شمالی درباره اجرای همه این تعهدات مذاکره می‌کنیم و اطمینان داریم که وعده‌های داده شده از سوی ترامپ و کیم جونگ اون، عملی خواهند شد.

امروز خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اعلام نمود که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از محل آزمایش تسلیحات در آکادمی علوم دفاعی کره شمالی بازدید به عمل آورده است و در جریان این بازدید بر تست یک سلاح تاکتیکی فوق مدرن جدیدا تولید شده نظارت کرده است. در ادامه گزارش این خبرگزاری آمده است که این آزمایش موفقیت آمیز بوده است اما توضیح بیشتری درباره نوع سیستم تسلیحاتی آزمایش شده ارائه نشده است.
گفتنی است این اولین آزمایش تسلیحاتی رسمی کره شمالی از زمانی است که مذاکرات دیپلماتیک حساس خود را با آمریکا بر سر برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود شروع کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала