آزمایشات جدیدترین سلاح پیشرفته در کره شمالی

© REUTERS / Kyodoآزمایشات جدیدترین سلاح پیشرفته در کره شمالی
آزمایشات جدیدترین سلاح پیشرفته در کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی در آزمایشات یک "سلاح پیشرفته" شرکت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری یونهاپ با استناد به رسانه های کره شمالی گزارش داده است.
خاطرنشان می شود که سخن بر سر یک سلاح تاکتیکی است که چندی پیش ساخته شده است.
تلویزیون مرکزی کره شمالی اعلام کرد آزمایشات این سلاح "مافوق مدرن" که طی مدت طولانی ساخته شده در میدان آزمایشات موسسه ملی دفاعی این کشور جریان دارد. در بیانیه منتشره گفته می شود این آزمایشات موفق بوده است.
کیم جونگ اون برای نخستین بار از نوامبر 2017 که ناظر پرتاب موشک بالستیکی قاره پیما بود، از آزمایشات میدانی سلاح دیدن کرده است.
یونهاپ خاطرنشان می کند که کره شمالی درشرایط درجا زدن مذاکرات درباره خلع سلاح پیونگ یانگ از آزمایشات خود خبر داده است.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در این رابطه اعلام کرد مقامات ایالات متحده در حال مذاکرات با کره شمالی درباره تعهدات این کشور در خصوص غیر هسته ای کردن کامل و قابل کنترل شبه جزیره کره هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون در سنگاپور درباره آن به توافق رسیدند.

هشدار کره شمالی به آمریکا - اسپوتنیک ایران
هشدار کره شمالی به آمریکا

چندی پیش وزارت امور خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه ای هشدار داد درصورتیکه آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را لغو نکند، پیونگ یانگ سیاست داخلی این کشور مبنی بر تقویت زرادخانه هسته‌ای خود را از سر خواهد گرفت.
بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی در حالی منتشر شد که سئول و واشنگتن نیز بر سر اعمال تحریم‌ها و فشار بر کره شمالی به منظور دستیابی به خلع سلاح اختلاف دارند.
وزارت خارجه کره شمالی تهدید کرده است می‌تواند همزمان سیاست پیشبرد نیروی هسته‌ای و توسعه اقتصادی را در صورتی که آمریکا موضعش را تغییر ندهد، ادامه دهد.
این بیانیه که از طرف بخش موسسه مطالعات آمریکای وزارت خارجه کره شمالی منتشر شده تاکید می‌کند "بهبود روابط و تحریم ناسازگار است" و می‌افزاید: ایالات متحده تصور می‌کند تحریم و فشار تکراری آن به خلع سلاح منجر می‌شود. فقط باید به چنین ایده احمقانه‌ای بخندیم.
یاداور می شود ترامپ و رهبر کره شمالی در دیدار خود در سنگاپور در روز 12 ژوئن درباره قطع اجرای برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ در ازای عادی سازی روابط دو کشور به توافق رسیدند

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала