ممنوعیت شناوری کشتی های اوکراین در دریای آزوف

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر بندر دریای آزوف
بندر دریای آزوف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه می تواند مانع از شناوری کشتی های اوکراین در دریای آزوف بشود.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه در جواب به توقیف 15 کشتی توسط اوکراین در بنادر کریمه می تواند مانع از شناوری کشتی های اوکراین در دریای آزوف بشود.

فرانتس کلینتسویچ عضو کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور دفاع در این خصوص گفت:«ما را مجبور می کنند پاسخ های شدیدی به اقدامات آنها بدهیم. آری ما می توانیم طی یک دقیقه مانع از شناوری تمام کشتی های اوکراینی در دریای آزوف بشویم. اطمینان دارم که این کار عملی خواهد شد».

بودجه 250 میلیون دلاری پنتاگون برای حمایت از اوکراین - اسپوتنیک ایران
بودجه 250 میلیون دلاری پنتاگون برای حمایت از اوکراین

به گفته وی، اینگونه رفتار اوکراین باعث فسخ قرارداد مربوط به دریای آزوف می شود که اوکراین بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد.

کلینتسویچ اینگونه عملیات کی یف را «بی قانونی آشکار» نامید و گفت:«فرقی نمی کند که صحبت از توقیف کشتی های روسی در میان باشد یا کشتی های خارجی. هر دو گروه کشتی ها بطور قانونی وارد بنادر کریمه شده بودند».

سرویس مرزبانی اوکراین 15 کشتی را به دلیل «لنگراندازی غیر قانونی در بنادر کریمه اشغالی» توقیف کرد.سخنگوی سرویس مرزبانی اوکراین اعلام کرد:«تعدادی از آن ها توقیف شده اند و در بخش دیگر روند دادگاهی ادامه دارد».

در خبر منتشره در باره توقیف 15 کشتی اعلام نشده است که آیا کشتی های روسیه نیز در بین آنها وجود دارد یا نه. 940 کشتی تحت نظارت مرزبانان اوکراینی قرار دارند. شایان ذکر است که اکثر آنها به بنادر کریمه خدمات می رسانند.

در مسکو این اقدام کی یف (پایتخت اوکراین) را «تروریسم دریایی» نامیدند. روسیه در واکنش متقابل، بازرسی های مرزی در حوضه آبی خود در دریایی آزوف را شدت خواهد بخشید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала