زندگی در چرت زدن

CC0 / Pixabay / خواب
خواب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا هفت ساعت خواب کافی نیست؟

به گزارش اسپوتنیک، خواب آلودگی دائمی ممکن است به دلیل نقض رژیم خواب و برنامه کاری متغیر بروز کند.

مطابق با توصیه آکادمی طب خواب آمریکا، هیچگونه قانونی برای تعیین حداکثر میزان خواب وجود ندارد اما حداقل میزان خواب 7 ساعت اعلام شده است. باوجود این، حتی اگر شخص زیاد بخوابد، ممکن است احساس خواب آلودگی بکند.

اختلال خواب باعث افزایش فشار خون در زنان می شود - اسپوتنیک ایران
خواب چه اهمیتی برای زنان دارد؟

به گفته پروفسور رومان بوزونوف رئیس انجمن متخصصان علم خواب روسیه، حدود 80 نوع بیماری خواب وجود دارد که کم و بیش کیفیت خواب را وخیم می کند.

به غیر از بیماری، کمبود خواب می تواند دلیل بیماری های مرتبط با خواب باشد.

افرادی که فشار خون آنها پایین است دوست دارند بخوابند. اگر برای شخصی با فشار خون نرمال 7-6 ساعت خواب کافی است، برای افراد با فشار خون پایین دو ساعت دیگر باید اضافه بشود تا از خواب آلودگی آنها پرهیز شود. آنها به دلیل خصوصیات فیزیولوژیکی خود نیاز به خواب بیشتر از 7 ساعت دارند.

یکی دیگر از دلایل کمبود خواب «اعتیاد به قهوه» است. شخصی که به نوشیدن قهوه طی روز عادت کرده است نمی تواند براحتی به خواب برود و براحتی بیدار بشود.  او احساس خستگی مفرط می کند و دوباره باید با کمک قهوه خود را هوشیار نگه دارد.

شخص در روزهای تعطیل خواب خوبی دارد اما با آغاز هفته کاری نمی تواند به حد لازم بخوابد، زیرا ارگانیزم نمی فهمد کی باید بیدار بشود. از اینرو شخص خواب آلود تا پایان هفته بخود می آید و دوباره آخر هفته بیشتر از طول هفته می خوابد.

اینگونه عدم تطابق ریتم بیولوژیکی و الگوی خواب و هوشیاری باعث آن می شود که انسان از کم خوابی رنج ببرد، هر چند در واقع بحد کافی خوابیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала