نامزد روزنامه نگار سعودی و نقش او در قتل خاشقجی

© REUTERS / Courtesy Haberturkنامزد روزنامه نگار سعودی و نقش او در قتل خاشقجی
نامزد روزنامه نگار سعودی و نقش او در قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمال خاشقجی روزنامه نگاری که خبر کشته شدن او دنیا را شوکه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به نوعی تمام دنیا را در شوک فرو برد.

چه افرادی جسد خاشقجی را در اسید حل کردند - اسپوتنیک ایران
چه افرادی جسد خاشقجی را در اسید حل کردند
جسد خاشقجی ابتدا قطعه قطعه شده و سپس در اسید حل کردند. آنکارا بارها اعلام کردند که مقامات عربستان در پشت این قضیه قرار دارد. در حالیکه جزئیات بیشتری درباره این موضوع گزارش نشده است، یکی از مهمترین مسائل نقش نامزد خاشقجی است که تنها شش ماه از آشنایی آنها می گذشت.
گفته می‌شود خدیجه چنگیز، نامزد 36 ساله جمال خاشقجی که هنوز هم در شوک این حادثه قرار دارد، برای تامین امنیت جانی او، تحت مراقبت پلیس ترکیه است. خدیجه که در آخرین روز زندگی خاشقجی وی را تا سرکنسولگری سعودی در استانبول همراهی می‌کرد، در مقطع دکترا تحصیل می کند.
خاشقجی و نامزدش مسیری که تا کنسولگری طی کردند درباره آینده زندگی مشترک خود صحبت کرده بودند و قرار بود شام را با دوستان و اقوام خود صرف کنند. برخی اطلاعات حاکی از آنست که فردای روز حادثه تصمیم داشتند با یکدیگر به صورت رسمی ازواج کنند.
جمال خاشقجی در یک کنفرانس که در ماه می سال جاری و در استانبول برگزار شد با خدیجه آشنا شد. خدیجه که به کشورهای حوزه خلیج فارس، بخصوص عمان علاقهمند بود، پیش از این درباره خبرنگار منتقد سعودی اطلاعاتی داشت و از اینرو در کنفرانسی که خاشقجی در آن سخنرانی داشت، حاضر شد. خدیجه از نخستین افرادی بود که پس از سخنرانی خاشقجی از وی سوال پرسید و همچنین پس از پایان کنفرانس در حدود نیم ساعت با وی به گفتگو نشست.
پس از گذشت مدتی، روابط خدیجه و جمال خاشقجی بیشترشد و چندین بار با هم ملاقات کردند و سپس با گذشت چند ماه تصمیم به ازدواج گرفتند.
جمال خاشقجی براساس قوانین ترکیه، برای اینکه بتواند با خدیجه ازدواج کند، باید مدارکی مبنی بر عدم تجرد را ارائه می داد و به این منظور به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد. این روزنامه نگار در ابتدا به دفتر نمایندگی عربستان در آمریکا مراجعه کرد آما آنها از وی خواستند که برای دریافت این گواهی به ترکیه برود.
نامزد خاشقجی درخواست ملاقات ترامپ را نپذیرفت - اسپوتنیک ایران
نامزد خاشقجی درخواست ملاقات ترامپ را نپذیرفت
خاشقجی پس از رسیدن به استانبول یک آپارتمان خرید و به همراه خدیجه مبلمان و لوازم منزل را خریداری کرد.
در اواخر ماه سپتامبر خاشقجی برای نخستین بار به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد که با برخورد گرمی از سوی کارکنان کنسولگری روبرو شد و از وی خواستند که پس از دو هفته در تاریخ دوم اکتبر راس ساعت 13:00 برای دریافت گواهی به کنسولگری مراجعه کند.
خدیجه نامزد جمال خاشقجی می‌گوید، جمال ناگهان به او گفت که شاید بهتر باشد که به کنسولگری نروم؟ جمال می ترسید که برای او اتفاقی رخ دهد، اما بهرحال تصمیم گرفت تا به کنسولگری مراجعه کند.
یک هفته پس از حادثه قتل جمال خاشقجی، خدیجه عکسی را که در تابستان با هم گرفته بودند را به اشتراک گذاشت در این عکس هر دوی آنها با خنده ای که بر روی لب دارند، به نظر می رسد که بسیار خوشبخت هستند.
روزی که روزنامه نگار سعودی ناپدید شد، خدیجه پلیس ترکیه را در جریان قرار داد و به سوالات آنها در اینباره پاسخ گفت.
سپس پلیس چندین بار وی را برای انجام تحقیات بیشتر درباره این موضوع احضار کرد. منبعی در پلیس ترکیه گفت؛ مقامات ترکیه سوالات بسیاری درباره قتل خاشقی دارند از جمله درمورد نقش نامزدش وی در این حادثه. این منبع افزود: او (نامزد خاشقی) به یکباره ظاهر شده و تلاش می کرد که با خاشقجی آشنا شود. سپس روابط این دو به ‌سرعت افزایش یافت. این مرد سالخورده برای ازدواج با دختری که به‌ مراتب جوان ‌تر از او بود از یک کنسولگری به کنسولگری دیگر می‌رفت تا اجازه ازدواج را دریافت کند.
آیا نامزدش نمی‌دانست که این موضوع تا چه حد خطرناک است؟ علاوه بر این، ظاهر وی در صورتی که چادر و عینک‌ خود را بردارد به‌شدت تغییر می‌کند، بطوری که هیچ‌کس او را نخواهد شناخت.
این منبع ادامه داد: که رسماً هیچ‌کس خدیجه را متهم نمی‌کند و به او مظنون نیست.
به گفته وی، در ترکیه شنیده هایی وجود داشت که گویا این زن با گروه "اخوان المسلمین" (گروه تروریستی ممنوعه در مصر، سوریه، عربستان سعودی، روسیه و امارات متحده عربی) ارتباط داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала