شکست آمریکا در صورت آغاز جنگ با روسیه

© AFP 2023 / Delil Souleimanشکست آمریکا در صورت آغاز جنگ با روسیه
شکست آمریکا در صورت آغاز جنگ با روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنگره آمریکا قدرت نظامی این کشور را رو به افول ارزیابی نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Defense News، در گزارش کمیسیون کنگره در حوزه بررسی استراتژی دفاعی دولت آمریکا آمده است که: برتری نظامی آمریكا تا سطح خطرناكی كاهش یافته است و در صورت وقوع درگیری با روسیه یا چین، خطر شکست وجود دارد.

جنگ سرد، تهدید جدید آمریکا علیه چین - اسپوتنیک ایران
جنگ سرد، تهدید جدید آمریکا علیه چین

نویسندگان این سند در ادامه می‌نویسند در این رویارویی نیروهای مسلح (آمریکا) ممکن است تلفات (انسانی و تجهیزات نظامی) زیاد و غیر قابل قبولی داشته باشند. اگر ارتش ایالات متحده مجبور شود بصورت همزمان در دو یا چند جبهه وارد جنگ شود، خطر شکست بسیار بالا خواهد بود.
اعضای کمیسیون همچنین شماری از سناریوهای احتمالی درگیری مسلحانه ایالات متحده را مانند حمله کره شمالی به سئول، مورد بررسی قرار دادند. نویسندگان این مطلب معتقدند برای مقابله با این تهدیدات، باید بودجه مورد نیاز افزایش یابد و به طور کلی، برتری نظامی ایالات متحده دیگر تضمین شده نیست، که به گفته کارشناسان این امر پیامدهای جدی برای امنیت کشور دارد.
گفتنی است پیشتر ناتو اعلام کرده بود که در صورت جنگ با روسیه، کشورهای عضو این اتحاد با مشکلات حمل و نقل تجهیزات نظامی و نیروهای نظامی مواجه خواهند شد. رسانه ها همچنین نوشتند که در صورت بروز جنگ در اروپا، ایالات متحده زمان برای انتقال نیروهای نظامی به منطقه عملیاتی و پشتیبانی آنها با سختی های بسیاری روبرو خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала