رئیس "روس نفت" درباره ارتباط سقوط قیمت نفت با تحریم های آمریکا علیه ایران

© Sputnik / Michael Klimentyev رئیس "روس نفت" درباره ارتباط سقوط قیمت نفت با تحریم های آمریکا علیه ایران
رئیس روس نفت درباره ارتباط سقوط قیمت نفت با تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایگور سچین، رئیس شرکت دولتی "روس نفت" در حاشیه بازدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از سنگاپور اعلام کرد سقوط قیمت نفت مقدم برهمه به خاطر اوضاع مبهم فعلی در رابطه با ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور سچین ضمن بیان این مطلب خاطر نشان ساخت که وضع دارای عوض می شود و افزایش قیمت نفت آغاز شده است.
با این حال رئیس "روس نفت" به پیش بینی بهای نفت نپرداخته و گفت:" امنون چنین کاری احمقانه است چون ما نمی دانیم که دولت آمریکا چه اقداماتی را انجام داد ، وضع نقش آفرینان اصلی چه خواهد بود و عربستان سعودی چه تصمیماتی را در زمینه استخراج خواهد گرفت. به این دلیل ببینیم اوضاع چه خواهد شد اما آماده کار کردن در هر شرایطی هستیم".

اوضاع حول ایران، فاکتور موثر تعادل بازار نفت - اسپوتنیک ایران
اوضاع حول ایران، فاکتور موثر تعادل بازار نفت

هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که علاوه بر انواع گوناگون محدودیت ها صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داده است ، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت ها علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. دیرتر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت با ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала