فروش نفت ایران در بورس انرژی

© Sputnik / Vladimir Astapkovichفروش نفت در بورس
فروش نفت در بورس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران 700 هزار بشکه نفت در بورس انرژی فروخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در مرحله دوم عرضه نفت خام ایران در بورس انرژی، در روز 11 ماه نوامبر 700 هزار بشکه نفت خام سبک ایران در تالار بورس عرضه شد.

سه خریدار پیش‌پرداخت خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کردند و مجموعا برای خرید کل عرضه 700 هزار بشکه ثبت سفارش کردند. نام این خریداران البته اعلام نشده است.

نرخ فروش هر بشکه نفت در معاملات امروز بورس انرژی 64 دلار و 97 سنت بوده است.

مرحله اول عرضه نفت ایران در بورس دو هفته پیش بود که در آن یک میلیون بشکه نفت خام عرضه شد و سه خریدار 280 هزار بشکه نفت را با قیمت هر بشکه 74 دلار و 85 سنت خریدند.

خریداران در صف خرید نفت ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
خریداران در صف خرید نفت ایران

عرضه نفت خام در بورس انرژی در حالی است که سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی که از اوایل اکتبر شروع شده کماکان ادامه دارد.

افزایش بی‌سابقه تولید نفت بهمراه اعلام معافیت برای خریداران نفت ایران از جمله دلایل کاهش اخیر قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده است.

بر این اساس، نفت ایران صرفا می‌تواند به پالایشگاه‌هایی که دارای مجوز خرید نفت از ایران هستند فروخته شود که این کار طبیعتا توسط شرکت ملی نفت این کشور انجام می‌شود.

تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه ایران در حالی اجرایی شده که هشت کشور به طور موقت از تحریم نفتی ایران معاف شده‌اند.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که به منظور کمک به ثبات در بازار نفتی جهان، کشورهای ایتالیا، تایوان، ترکیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، هند و یونان را به مدت شش ماه از تحریم واردات نفت ایران معاف کرده است.

طبق توافق معافیت نفتی، کشورهای واردکننده به جای پرداخت بهای نفت خریداری شده به دولت جمهوری اسلامی، تا لغو کامل تحریم‌ها آن را در حساب ویژه ای به امانت خواهند گذاشت تا فقط برای واردات اقلام ضروری و بشردوستانه وکالاهای اساسی مورد نیاز مردم ایران به کار گرفته شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала