اظهارات سفیر عربستان در آلمان علیه ایران

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارات سفیر عربستان در آلمان علیه ایران
اظهارات سفیر عربستان در آلمان علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر عربستان سعودی در آلمان اظهاراتی از جمله فعالیت نظامی در لبنان، سوریه و یمن را علیه ایران مطرح کرد.

روسیه: ایران به درخواست دمشق در سوریه حضور دارد - اسپوتنیک ایران
روسیه: ایران به درخواست دمشق در سوریه حضور دارد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه عکاظ، خالد بن بندر بن سلطان، سفیر عربستان سعودی در آلمان در گفت وگو با یک روزنامه آلمانی با طرح ادعاهایی علیه ایران پرداخت و گفت: امیدواریم بفهمیم که چرا کشورهای اروپایی موضع مخالفت با تحریم های آمریکا علیه ایران اتخاذ کردند.

وی با بیان اینکه عربستان ایران را تهدیدی برای ثبات منطقه می‌داند، گفت: فعالیت های نظامی ایران تا لبنان، یمن و سوریه امتداد دارد.

خالد بن بندر در ادامه افزود: مشکل موجود رقابت عربی-ایرانی نیست، بلکه مشکل ما با نظام کنونی ایران است و قبل از به قدرت رسیدن این نظام ما هیچ مشکلی با ایران نداشتیم زیرا این نظام به دنبال ایجاد بی ثباتی و سلطه گری حتی در اروپا است.

به گزارش ایسنا، ادعای تلاش ایران برای ایجاد بی‌ثباتی در دیگر کشورها درحالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و برای حل بحران‌های منطقه از جمله بحران یمن و سوریه تلاش‌های فراوانی کرده است و از ایجاد راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز به جای راه حل نظامی استقبال کرده است.

سخنان این دیپلمات سعودی مبنی بر فعالیت نظامی ایران در دیگر کشورها درحالی مطرح می شود که مقامات ایران همواره تاکید می کنند حضور این کشور در برخی کشورها مستشاری بوده و هیچ فعالیت نظامی در دیگر کشورها نداریم. همچنین حضور ایران در برخی کشورها به درخواست دولت قانونی آنها و به منظور مبارزه با تروریسم است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала