بیانیه پایانی نشست كميته نظارتی اوپك پلاس

© AFP 2023 / Ryad Kramdi بیانیه پایانی نشست کمیته نظارت بر اوپک
بیانیه پایانی نشست کمیته نظارت بر اوپک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز یکشنبه 11 نوامبر، کمیته‌ای مشترک برای نظارت بر بهای نفت خام با شرکت وزاری نفت و نمایندگان کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک ) و چند کشور عمده نفتی غیر عضو به رهبری روسیه در ابوظبی تشکیل شد.

عربستان طرفدار الحاق ایران به کمیته نظارت وزرای اوپک+ - اسپوتنیک ایران
عربستان طرفدار الحاق ایران به کمیته نظارت وزرای اوپک پلاس
به گزارش اسپوتنیک، این کمیته پس از نشست ابوظبی در بیانیه ای اعلام کرد که در سال 2019 تقاضا بیشتر از مقدار مورد نیاز این کالا خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که شاخص های عرضه و تقاضا در بازار نفت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و خاطر نشان شده که پیش بینی می شود که در سال 2019 با توجه شرایط مبهم کنونی، تقاضا بیشتر از مقدار مورد نیاز در دنیا خواهد بود.

این کاهش در رشد اقتصادی ممکن است بر تقاضای نفت در سال 2019 تاثیر گذاز باشد و منجر به افزایش شکاف بین عرضه و تقاضا برای نفت شود.

 وزیر انرژی قزاقستان گفت: کمیته نظارت، توصیه ای برای کاهش تولید در سال 2019 ارائه نمی دهد، اما برای ادامه نظارت بر وضعیت موافقت کرده است.

همچنین کمیته نظارت به اعضای اوپک پیشنهاد داد که تولید نفت در ماه دسامبر را کاهش دهند.

محمد بارکیندو دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت: کمیته فنی همچنان به بررسی وضعیت بازار نفت ادامه خواهد داد و چندین سناریو جدید براساس تقاضا و عرضه در بازار نفت، درباره گزینه های تنظیمات جدید تولید در سال 2019 که ممکن است نیار به استراتژی جدید داشته باشد، ایجاد می کند.

همچنین اعلام شد که نشست بعدی این کمیته در تایخ پنجم دسامبر در شهر وین برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала