آخرین سخنان خاشقجی پیش از مرگ

© REUTERS / Osman Orsalآخرین صحبت خاشقجی پیش از مرگ
آخرین صحبت خاشقجی پیش از مرگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نوارهای صوتی از سفارت عربستان در آنکارا آخرین جملات جمال خاشقجی شنیده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی صباح، نظیف کرمان، رئیس بخش تحقیقات در روزنامه صباح ترکیه گفت: نوارهای صوتی که در اختیار مقامات ترکیه ای قرار دارد نحوه کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را نشان می دهد.

مقامات ترکیه، نوارهای ضبط شده از آخرین لحظات مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را به ریاض، همچنین واشنگتن، آلمان، فرانسه و انگلیس ارسال کردند. اردوغان گفت که این کشورها تمام جزئیات قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را می دانند، زیرا آنها به گفتگوها و آنچه که دراین نوارها ضبط شده است گوش می دهند.

این نوارها آخرین لحظات زندگی خاشقجی را ثبت کرده اند و نشان می دهند که قاتلان کیسه ای روی سر او کشیده اند و این روزنامه نگار منتقد را خفه کرده اند.

نظیف کرمان الجزیره گفته است طبق نوارهای صوتی به دست آمده، آخرین جملاتی که خاشقجی پیش از کشته شدن به زبان آورد، این بود: «دارم خفه می شوم، این کیسه را از روی سرم بردارید، من فوبیای خفه شدن دارم.»

به گفته نظیف کرمان، عملیات خفه کردن خاشقجی هفت دقیقه طول کشیده است. اعضای تیم ترور سپس کیسه هایی را کف اتاق پهن کرده اند تا حین مثله کردن جسدش، خونی روی زمین ریخته نشود.

عملیات مثله کردن خاشقجی نیز توسط صلاح الطبیقی (کارشناس پزشکی قانونی) در 15 دقیقه انجام شده است. آنها سپس جسد مثله شده خاشقجی را در پنج چمدان بزرگ و با خودروی کنسولگری به بیرون از ساختمان منتقل کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала