تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشمول غذا و دارو نیز هست

© Fotolia / Borna_Mirتحریم‌های آمریکا علیه ایران مشمول غذا و دارو نیز هست
تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشمول غذا و دارو نیز هست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر خلاف ادعای مقامات آمریکایی، ایران مورد تحریم غذا و دارو نیز قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مسعود بصیری ، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی ایران با بیان این‌که تحریم‌های آمریکا علیه ایران مربوط به سازمان کشتیرانی، بیمه و انتقال پول باعث بروز مشکلاتی در روند واردات مواد غذایی به این کشور شده است، گفت: سخنان و مواضع مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که واردات دارو و مواد غذایی تحریم نیست با واقعیت نخوانده و نادرست است چرا که واردات محصولات خارجی نسبت به گذشته دشوارتر شده و در شرایط عادی و نرمال انجام‌ نمی‌شود.

تحریم های جدید چه قدر می تواند روی ایران تاثیر می گذارد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تحریم های جدید چه قدر می تواند روی ایران تاثیر بگذارد

بصیری در ادامه همچنین افزود: مقامات آمریکایی مدام در بوق و کرنا می‌کنند که غذا و دارو مشمول تحریم‌ها نیست، اما از طرف دیگر از روش‌هایی استفاده می‌کنند که واردات کالا از جمله محصولات غذایی و دارویی را برای ایران دشوار می‌کند. آمریکا تنها کلمه "غذا" و "دارو" را تحریم نکرده، اما در عمل برای واردات این کالاها مانع‌تراشی می‌کند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اردیبشهت ماه به طور یکجانبه خروج واشنگتن از برجام را اعلام کرد و از آن موقع تاکنون با تحریم‌های جدید و بازگشت تحریم‌های گذشته سعی در تحت فشار گذاشتن ایران دارد. دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه، ضمن محکوم کردن خروج آمریکا از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند. تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала