نقش توئیتر در قتل خاشقچی

© Sputnik / Alexandr Kryazhevنقش توئیتر در قتل خاشقچی
نقش توئیتر در قتل خاشقچی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توئیتر در نشت اطلاعاتی در مورد روزنامه نگار مقتول عربستانی نقش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت مترو، اطلاعات مربوط به جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که شکنجه و کشته شد را توئیتر در اختیار عربستان سعودی قرار داده است.

ارسال مدارک قتل خاشقچی به اروپا و آمریکا - اسپوتنیک ایران
ارسال مدارک قتل خاشقچی به اروپا و آمریکا

همچنین ادعا شده است اطلاعاتی که منجر به دستگیری،شکنجه و کشته شدن ترکی بن عبدالعزیز الجاسربه دلیل انتشار مطالبی در یک حساب کاربری توئیتر با نام مستعار «Kashkool» درباره نقض حقوق بشرتوسط حکام سعودی شد، از طریق توئیتر حاصل شده است.
یک منبع که خواسته اشاره‌ای به نامش نشود به وب‌سایت مترو گفت: «آنها این اطلاعات را از دفتر توئیتر در دبی به دست آوردند. اینطور دستگیر شد. توئیتر به فضایی نامن برای مخالفان یا منتقدان تبدیل شده. از حساب‌های مخالفان سعودی جاسوسی می‌شود. استفاده ما از توئیتر امن نیست».
این منبع همچنین مدعی شده است که سعود القحطانی، مشاور سابق دربار عربستان سعودی رهبری یک حلقه جاسوسی سایبری را به عهده دارد و با مرتبطانی در دفتر توئیتر در دبی در تماس است. توئیتر ادعا کرده که این شرکت سخت تلاش می‌کند تا حق آزادی کاربرانش را حفظ کند. او همچنین ادعا کرد که توئیتر سابقه محکمی از لحاظ محافظت از اطلاعات کاربران دارد.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала