عزم چین برای دفاع از تمامیت ارضی خود

© REUTERS / Phil Stewartعزم چین برای دفاع از تمامیت ارضی خود
عزم چین برای دفاع از تمامیت ارضی خود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وی فنگ هه ، وزیر دفاع چین در دیدار با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد پکن "به هر قیمتی که شود" و با قاطعیت از تمامیت ارضی خود دفاع خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع چین ضمن نقل سخنان ژنرال وی فنگ هه خاطرنشان می سازد طرفین درباره مسئله دریای جنوبی چین، مسئله تایوان و اوضاع در اطراف شبه جزیره کره تبادل نظر کردند.
یادآور می شود چین بارها مسئله تایوان را حساس ترین مسئله در روابط دو جانبه آمریکا و چین دانسته است. پکن نسبت به روابط کشور های دیگر با تایوان با حساسیت برخورد می کند چون تایوان را بخشی از خاک خود می داند.مقامات چینبارها به خاطر تجویل اسلحه به تایوان به ایالات متحده اعتراض کرده اند.
چندی پیش شی جین پینگ، رهبر چین نیروهای مسلح کشور خود را به مراقبت دقیق بر پیشرفت اوضاع در دریای چین جنوبی و خاک تایوان فرا خواند تا برای رفع اوضاع اضطراری احتمالی در آنجا آماده باشند.
شی جین پینگ خطاب نظامیان چینی گفت:" باید متوجه وظایف خود بود و برای جنگ آمادگی داشت. ما باید تمام بغرنجی اوضاع را در نظر گرفته و طرح مناسب اقدامات را تهیه کنیم".
دلیل فراخوان شی جین پینگ دخالت آمریکا در امور داخلی چین و تلاش واشنگتن برای تاثیرگذاری بر تایوان است.
پیشتر مقامات چین اطلاع داده بودند که تحویل سلاح های امریکایی به تایوان به حق حاکمیت و منافع چین در زمینه امنیت لطمه وارد می سازد و تایوان بخشی از خاک چین است.
سخن بر سر آن است که بتازگی آمریکا تصمیم گرفت برای جنگنده های اف 16 ، هواپیما های ترابری سی 130 و جنگنده های اف 5 که در اختیار ارتش تایوان هستند، لوازم یدکی صادر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала