فرمانده ارشد سپاه از فرار ناوهای آمریکا از منطقه خبر داد

© Wikipedia / MrInfo2012فرمانده ارشد سپاه از فرار ناوهای آمریکا از منطقه خبرداد
فرمانده ارشد سپاه از فرار ناوهای آمریکا از منطقه خبرداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار نصیری فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد پنتاگون کشتی‌ها و ناوهای نظامی خود را از منطقه دور کرده است زیرا از موشک‌های سطح به دریا جمهوری اسلامی می‌ترسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، سردار نصیری خاطرنشان کرد براساس تحلیل‌های نظامی آمریکا از واکنش جمهوری اسلامی بعد از اعمال تحریم‌ها می‌ترسد
این فرمانده ارشد سپاه همچنین با اعلام اینکه هواپیماهای جنگنده آمریکا از موشک‌های زمین به هوای جمهوری اسلامی واهمه دارد اظهار داشت: جنگ روانی دشمن امروز بیشتر از تحریم‌ها به ملت ایران صدمه می‌زند.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала