هشدار آلمان به آمریکا درباره تحریم های ایران

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار آلمان به آمریکا درباره تحریم های ایران
هشدار آلمان به آمریکا درباره تحریم های ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آلمان با اشاره به تحریم های آمریکا علیع ایران هشدار داد که این‌گونه اقدام‌ها ممکن است به بی‌ثبات شدن منطقه منجر شود

فشار بیشتر آلمان علیه ریاض پس از قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
فشار بیشتر آلمان علیه ریاض پس از قتل خاشقجی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری در برلین با ابراز این‌که آلمان همراه با شرکای اروپایی خود برای حفظ توافق هسته‌‌ای اقدام‌های مناسبی انجام می‌دهد، گفت: «بر این باوریم که این اقدام (تحریم‌ها) اشتباه است.»

وزیر خارجه آلمان مدعی شد: «ما درحال انجام اقدام‌های لازم هستیم تا اقتصاد ایران به طور کامل سقوط نکند.»

دیپلمات ارشد آلمان هشدار داد که تحریم‌های جدید علیه ایران تشدید تنش در خاورمیانه و مبدل شدن آن به تهدید علیه امنیت اروپا را به همراه دارد.

وی مدعی شد که توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران موثرترین روش برای عدم توسعه فن‌آوری هسته‌ای با اهداف نظامی از سوی ایران بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در خاتمه گفت: «اکنون در حال تلاش برای ایجاد ابزارهای جدید در اتحادیه اروپا مانند ساز و کار مالی ویژه هستیم تا مطمئن شویم تجارت با ایران می‌تواند انجام شود.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اردیبشهت ماه به طور یکجانبه خروج واشنگتن از برجام را اعلام کرد و از آن موقع تاکنون با تحریم‌های جدید و بازگشت تحریم‌های گذشته سعی در تحت فشار گذاشتن ایران دارد.

روز دوشنبه نیز وزارت خزانه داری این کشور دستور بازگشت مجدد تحریم‌های لغو شده علیه ایران به واسطه برجام را اعلام کرد. این اقدام آمریکا با مخالفت‌های جهانی مواجه شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала