میانجیگری سازمان ملل برای کاهش تحریم ها علیه مردم ایران

© Flickr / Ashitaka Sanمیانجیگری سازمان ملل برای عرضه محصولات غذایی و دارویی به ایران
میانجیگری سازمان ملل برای عرضه محصولات غذایی و دارویی به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل متحد میانجیگری میان آمریکا و ایران را در زمینه کاهش تحریم ها برای مردم ارائه داد.

تاکید فرانسه برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
تاکید فرانسه برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران
به گزارش اسپوتنیک، ادریس جزایری، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران نباید منجر به رنج مردم عادی و تبدیل شدن به ابزار مجازات جمعی شود. در بیانیه ای که روز پنج شنبه در ژنو منتشر شد، وی پیشنهاد واگذاری اختیارات واشنگتن و تهران را به منظور جلوگیری از موانع تامین مواد غذایی، پزشکی و سایر کالاهای انسانی را به این سارمان ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه تحریم های اقتصادی نباید منجر به کمبود مواد غذایی و دارو شود، افزود: تناقضات بین دو کشور کشور باید با استفاده از ابزار صلح آمیز حل و فصل شود، همانطور که در منشور سازمان ملل متحد آمده است، در این راستا غیرنظامیان و مردم عادی نباید متحمل مجازات های جمعی قرار بگیرند. جزایری گفت: به ارمغان آوردن گرسنگی و بیماری با کمک ابزارهای اقتصادی در قرن بیست و یکم امری غیر قابل قبول است. اد که محاصره اقتصادی نباید منجر به کمبود مواد غذایی و دارو شود.
گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: من آماده هستم که به عنوان یک واسطه عمل کرده تا آمریکا و ایران راه حلی برای کمک های بشر دوستانه از تحریم های آمریکا ارائه دهند.
به گفته جزایری، هیچ توجیهی برای این واقعیت وجود ندارد که در حال حاضر عرضه محصولات غذایی و دارویی به ایران به دلیل تحریم ها نیاز به فرصت و روند پیچیده ای دارد.
وی با اشاره به اطلاعات موجود گفت: عرضه این محصولات به دلیل اینکه بانکها و شرکت های بیمه در انتظار تصمیم نهایی هستند با تاخیر صورت می گیرد. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 8 ماه مه، خروج کشورش از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه، ضمن محکوم کردن خروج آمریکا از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала