اخطار جدید آمریکا به کشورهای جهان

© AFP 2023 / Andrew Caballero-Reynoldsاخطار جدید آمریکا به کشورهای جهان
اخطار جدید آمریکا به کشورهای جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا به کشورهای جهان اخطار کرد که اجازه ورود نفتکش ها و کشتی های ایرانی به بنادر خود را ندهند و درباره ریسک های چنین کاری هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک به خبرنگاران گفت:" پس از احیای تحریم ها علیه ایران، می خواهیم درباره خطر همکاری اقتصادی با بخش کشتیرانی ایران به کشورهای هشدار دهیم. اگر نفتکش های ایرانی وارد بنادر شما شده یا از آبهای شما عبور کنند، با ریسک های عظیمی روبرو خواهید شد."
به گفته رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا پس از گنجانده شدن بخش های ترابری و کشتیرانی ایران در فهرست تحریمی، آنها از امکان دسترسی به بازارهای بین المللی بیمه محروم شده اند.

بندر چابهار از تحریم های آمریکا خارج می شود - اسپوتنیک ایران
بندر چابهار از تحریم های آمریکا خارج می شود

موج دوم تحریم های آمریکا علیه ایران از جمله بخش حمل و نقل دریایی این کشور از جمله شرکت نفتکش ایران و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در بر می گیرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داده است ، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت ها علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала