ایران‌ایر با مشکل سوخت روبرو نیست

CC BY 2.0 / Bill Wilt / Iran Air A300ایران‌ایر با مشکل سوخت روبرو نیست
ایران‌ایر با مشکل سوخت روبرو نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد ناوگان ایران مشکلی برای تامین سوخت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، فرزانه شرفبافی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص تحریم هواپیماهای این شرکت از سوی آمریکا، اظهار داشت: آمریکایی ها حدود 65 فروند از هواپیماهای ایران ایر را تحریم کرده اند که بخشی از این هواپیماها سال‌هاست که زمینگیر شده اند.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تامین سوخت ناوگان ایران ایر در پروازهای خارجی گفت: خوشبختانه در این زمینه ناوگان هما هیچ مشکلی ندارد.
شرفبافی درباره تاثیر تغییر وزیر راه و شهرسازی ایران بر سیاست‌های این شرکت، اظهار کرد:‌ برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برنامه استراتژیک 3سه ساله داریم. بر این اساس اهداف طولانی مدت برنامه ریزی شده و اصلاح فرآیندهای مالی، اصلاح ساختار سازمانی، اصلاح هزینه-درآمدهای هما و چگونگی خصوصی‌سازی هما در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ابراز عقیده کرد که وزیر جدید سیاست های کلان دولت ایران را ادامه می دهد.

جزئیات جدیدی از فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
جزئیات جدیدی از فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران

شرفبافی با اشاره به برنامه هما برای نوسازی ناوگان خود گفت: از هر کسی که بتواند بدون نیاز به دریافت مجوز اوفک هواپیمای مورد نیاز ما را تامین کند استقبال می کنیم.
وی افزود اگر شرکت ها بتوانند بدون مجوز اوفک به ایران هواپیما بفروشند و قابلیت مذاکره داشته باشند خرید این هواپیماها را بررسی می کنیم.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. موج دوم تحریم ها از جمله تحریم های نفتی ایران از پنج نوامبر سال 2018 اجرایی شد. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала