رزمایش مشترک پدافند هوایی ایران فردا آغاز می‌شود

© AP Photo / Vahid Salemiرزمایش مشترک پدافند هوایی ایران فردا آغاز می‌شود
رزمایش مشترک پدافند هوایی ایران فردا آغاز می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رزمایش مشترک پدافند هوایی ایران از فردا به مدت دو روز برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا، نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخشی از نیروی هوایی ارتش ایران یک رزمایش مشترک پدافند هوایی با عنوان «مدافعان آسمان ولایت ۹۷» را از فردا به مدت دو روز آغاز می‌نمایند.

واکنش آمریکا به رزمایش نظامی ایران در تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا به رزمایش نظامی ایران در تنگه هرمز

امیردریادار حبیب‌الله سیاری رئیس هیأت مدیره برگزاری رزمایش «مدافعان آسمان ولایت ۹۷» در اینباره گفت: این رزمایش با حضور قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا، نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخشی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گستره‌ای به اندازه 500 هزار کیلومترمربع و در بخش‌هایی از شمال، غرب، شرق و مرکز کشور از فردا آغاز می‌شود.
امیر دریادار سیاری همچنین افزود: تمام سامانه‌های حاضر در این رزمایش بومی بوده و اصولا یکی از کارکردهای چنین رزمایش‌هایی تست مهمات، موشک‌ها و سامانه‌های جدید و نیز سامانه‌هایی است که ما از گذشته آنها را در اختیار داریم.
وی در خصوص مراحل این رزمایش گفت: در مرحله اول این رزمایش ما شاهد استقرار و گسترش نیروها در اقصی‌نقاط کشور هستیم که در این حوزه توانمندی‌های زیادی به دست آمده و قدرت تحرک یکان‌ها به میزان چشمگیری افزایش یافته، به صورتی که می‌توانند در کمترین زمان در نقاط مورد نظر مستقر شوند و این توانمندی بالایی است که برای ما در گذشته غیرقابل باور بود.
در ادامه همچنین امیر صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در خصوص امنیت آسمان ایران گفت: همانطور که سازمان ایکائو اعلام کرده است، آسمان کشورمان امن‌ترین آسمان است و از زمان این اعلام، پروازهای ورودی به کشورمان سه برابر شده است که این نشانه‌ای از اقتدار پدافند هوایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала