غیرقانونی بودن عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران در ترکیه

© Flickr / Peter Russellغیرقانونی بودن عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران در ترکیه
غیرقانونی بودن عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران در ترکیه را اقدامی خلاف اصول همکاری‌های مشترک دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران با اشاره به معافیت ترکیه از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، اقدام شرکت ترکیه‌ای «پترول آفیسی» در خصوص عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران را اقدامی خلاف قاعده نامید.

‍ ترکیه به هواپیماهای ایرانی سوخت نداد - اسپوتنیک ایران
ترکیه به هواپیماهای ایرانی سوخت نداد

مقصود اسعدی سامانی گفت: شرکت ترکیه‌ای که در تمامی فرودگاه‌های اصلی این کشور وظیفه سوخت‌رسانی به هواپیماها را در اختیار دارد، در اقدامی هماهنگ با تحریم‌های آمریکا از اول نوامبر (پنجشنبه) سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی را متوقف کرده که این مسئله برای ایرلاین‌های ما مشکلاتی را به وجود آورده است.
وی در ادامه افزود: در شرایطی که به طور میانگین هفته‌ای ۲۰۰ پرواز میان ایران و ترکیه از سوی ایرلاین‌های دو کشور انجام می‌شود، این مساله خلاف همکاری‌های مشترک و حسن نیت موجود میان دو کشور بوده است. هر چند شرکت‌های ایرانی تلاش کردند در طول روزهای گذشته به سختی این اقدام ترک‌ها را مدیریت کنند، اما قطعا در طولانی‌مدت امکان تداوم این حجم پرواز مشترک بدون سوخت‌گیری در فرودگاه‌های ترکیه ممکن نخواهد بود.
گفتنی است پیش از این در روز جمعه شرکت‌های سوخت‌رسان فرودگاه بین‌المللی استانبول از تحویل سوخت به هواپیماهای چند شرکت هوایی ایرانی خودداری کردند که این امر به لغو حداقل یک پرواز انجامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала