آیا اس 300 در سوریه از پس اف 35 برخواهد آمد؟

© Sputnik / Uliana Solovyova /  مراجعه به بانک تصاویر اس-300
اس-300 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، نشریه نشنال اینترست می نویسد وجود سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 300 در روسیه "زندگی آمریکا و اسرائیل را با مشکل روبرو خواهد کرد".

پیشتر کارشناسان خاطرنشان کرده بودند که  سامانه های موشکی اس 300 به نظامیان اسرائیلی اجازه نخواهند داد آزادانه به اجرای عملیات پرداخته و همچون سابق روسیه را مورد حمله قرار دهند.
کارشناس نشنال اینترست می نویسد اما نیروی هوایی اسرائیل چنگنده های نسل پنچ اف 35 را در اختیار دارد که به خاطر رادار گریزی خود و "نامرئی بودن" می توانند بر اس 300 غلبه کنند.
در مقاله نشریه آمریکایی خاطرنشان می شود:" یکی از وظایف اف 35 از همان ابتدا سرکوب و نابود سازی وسایل پیشرفته پدافند هوایی دشمن بوده است. اف 35 درشرایط ادامه روند مدرنیزاسیون سامانه های Block 3 و نصب وسایل برنامه ای و دستگاهی Block 4 به سلاح هرچه مهیب تری تبدیل می شود".

اسرائیل هرکاری برای نابودی سامانه اس 300 در سوریه انجام خواهد داد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل هرکاری برای نابودی سامانه اس 300 در سوریه انجام خواهد داد

اما تضمینی وجود ندارد که اس 300 جنگنده های اس 300 را سرنگون نکند و علاوه بر این بعید است اسرائیل به اس 300 ضربه وارد آورد.
روز 24 سپتامبر روسیه برای افزایش امنیت نظامیان خود سامانه های اس 300 را به سوریه اعزام کرد این تصمیم پس از آن گرفته شد که در نتیجه حمله هوایی اسرائیل به سوریه در روز 17 سپتامبر که پدافند هوایی سوریه را غافلگیر کرد، هواپیمای ایلوشین 20 حامل 15 نفر از نظامیان روس سرنگون شد و همه این نظامیان جان خود را از دست دادند. مسکو تل آویو را در این حادثه مقصر دانست.
دیرتر اعلام شد اسرائیل پس از 17 سپتامبر که پدافند هوایی سوریه بطور اشتباهی هواپیمای نظامی ایلوشین 20 روسیه را سرنگون کرد، حتی یک عملیات جنگی مستقلانه در خاک سوریه اجرا نکرده است.
این درحالی است قبلاً اسرائیل بارها اعلام کرده بود که با وجود استقرار سامانه های موشکی روسی دفاع هوایی اس 300 در منطقه ، بمباران سوریه را متوقف نخواهد کرد، اما از زمان وقوع فاجعه ایلوشین 20، رسانه های اسرائیلی بر خلاف سابق حتی یک بار از چنین حملاتی سخن نگفته اند چون حملات اسرائیل به سوریه در واقع متوقف شده است.
یادآور می شود که مقامات اسرائیل اعلام کرده اند چنین حملاتی را فقط پس از حصول توافق با روسیه انجام خواهند داد.
اگر چه سامانه اس-300 در دهه 70 قرن بیستم در دوره اتحاد جماهیر شوروی طراحی و راه اندازی شد، هنوز هم یکی از بهترین سیستم های دفاع هوایی در جهان است. این سامانه پدافند هوایی برای کنترل فضای هوایی و نابودی جنگنده ها، بمب افکن ها، موشک ها و تهدیدات دیگر از هوا طراحی شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала