اسامی شش کشور معاف شده از تحریم‌ها علیه ایران

© Fotolia / Borna_Mirاسامی شش کشور معاف شده از تحریم‌ها علیه ایران
اسامی شش کشور معاف شده از تحریم‌ها علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نام شش کشور از هشت کشوری که از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معافیت موقت دریافت نموده‌اند، در رسانه‌ها مطرح شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، تا کنون نام شش کشور از هشت کشوری که معافیت موقت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران را دریافت کرده‌اند، منتشر شده است.

تحریم های آمریکا ضربه ای به بخش های کلیدی اقتصاد ایران - اسپوتنیک ایران
تحریم های آمریکا، ضربه ای به بخش های کلیدی اقتصاد ایران

خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام عراقی گزارش کرد که این کشور از تحریم های واشنگتن علیه ایران در بخش های واردات گاز، انرژی و مواد غذایی معاف شده است. پیش از این نام ژاپن، کره جنوبی، هند و چین نیز به عنوان دریافت‌کنندگان این معافیت‌های تحریمی اعلام شده بود. ترکیه نیز پیش از عراق اعلام کرده بود که نام این کشور هم در فهرست معاف‌ها درج شده است. بلومبرگ نیز در گزارشی اعلام نمود که آمریکا به هشت کشور از جمله ژاپن،هند و کره جنوبی اجازه می‌دهد پس از آغاز اجرای موج دوم تحریم ها علیه ایران به خرید نفت از این کشور ادامه دهند.
گفتنی است،مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه در یک نشست تلفنی ویژه با روزنامه نگاران در خصوص اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران در بخش انرژی گفت: ایالات متحده به طور موقت هشت کشور را از تحریم های نفتی علیه ایران معاف می کند؛ مذاکرات در اینباره همچنان ادامه دارد. ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز از چهار نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала