تلاش اتحادیه اروپا برای حفظ همکاری تجاری با ایران

© REUTERS / Yves Hermanتلاش اتحادیه اروپا برای حفظ همکاری تجاری با ایران
تلاش اتحادیه اروپا برای حفظ همکاری تجاری با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه به تلاش خود برای ایجاد مکانیسمی که معاملات با ایران تضمین کند، را ادامه می دهد.

اتحادیه اروپا خواهان حفظ تجارت و روابط مالی با ایران است - اسپوتنیک ایران
اتحادیه اروپا خواهان حفظ تجارت و روابط مالی با ایران است
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام رسمی در اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به تلاش خود برای ایجاد مکانیسمی که معاملات با ایران تضمین کند، را ادامه می دهد. اتحادیه اروپا به وضوح و مکرر اعلام کرده که معتقد است روابط تجاری با تهران و صادرات نفت حفظ شود.
پیش از این استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که معاملات انجام شده با ایران از طریق مکانیسم ایجاد شده اتحادیه اروپا نیز هدف تحریم های آمریکا خواهد بود.
این منبع گفت: توافق هسته ای ایران که اتفاق آرا در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است یک عنصر کلیدی در ساختار غیر نظامی هسته ای جهان است و برای امنیت در منطقه و اروپا بسیار مهم است و یادآور شد که اتحادیه اروپا از تصمیم واشنگتن مبنی بر خروج از توافق هسته ای ایران متاسف است.
وی افزود: تا زمانی که ایران به تعهدات هسته ای خود پایبند باشد، ما نیز به طور کامل متعهد به اجرای این توافق هسته ای ایران هستیم.
این مقام اتحادیه اروپا ادامه داد: اتحادیه اروپا برای حفظ این توافق، تصمیمات خاصی را اتخاذ می کند. بخشی از کار کنونی ما این است که اطمینان حاصل شود که تحریم ها کمترین اثر را بر شرکت هایی که می خواهند با ایران همکاری خود را ادامه دهند، داشته باشد و اینکه آنها به منابع مالی دسترسی داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد که اتحاد اروپا در تابستان برای جلوگیریاز تحریم ها، حتی تغییراتی در قوانین خود بوجود آورد.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.اولین دور تحریمها علیه ایران در بخش خودروسازی ایران و همچنین تجارت طلا و دیگر فلزات در اوایل ماه اوت بازگردانده شد. دور دوم این تحریم های علیه ایران مربوط به بخش انرژی ایران، معاملات مربوط به مواد خام هیدروکربنی و معاملات مربوط به بانک مرکزی ایران خواهد بود.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала