هشت کشور در آستانه معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران

CC0 / PIxabay / کشورهای معاف شده از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران مشخص شدند
کشورهای معاف شده از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران مشخص شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا هشت کشور را از تحریم‌های نفتی ایران بصورت موقت معاف خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه در یک نشست تلفنی ویژه با روزنامه نگاران در خصوص اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران در بخش انرژی گفت: ایالات متحده به طور موقت هشت کشور را از تحریم های نفتی علیه ایران معاف می کند؛ مذاکرات در اینباره همچنان ادامه دارد.

معافیت هشت کشور از اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
معافیت هشت کشور از اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران

پمپئو همچنین ادامه داد: ایالات متحده بدنبال ایجاد معافیت موقت برای هشت کشور است، اما تنها به این دلیل که آنها کاهش قابل توجهی در واردات نفت از ایران داشته‌اند و در بسیاری از مسائل دیگر همکاری نموده‌ و گام های مهمی در مسیر کاهش صادرات نفت ایران و به صفر رساندن آن برداشته‌اند.
پیش‌تر به نقل از بلومبرگ اعلام شده بود که آمریکا به هشت کشور از جمله ژاپن،هند و کره جنوبی اجازه می‌دهد پس از آغاز اجرای موج دوم تحریم ها علیه ایران به خرید نفت از این کشور ادامه دهند. ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز از چهار نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала