معافیت هشت کشور از اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران

© AFP 2023 / Atta Kenare معافیت هشت کشور از اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران
معافیت هشت کشور از اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا قبول کرد به هشت کشور از جمله ژاپن،هند و کره جنوبی اجازه دهد پس از آغاز اجرای موج دوم تحریم ها علیه جمهوری اسلامی به خریداری نفت ایران ادامه دهند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یک مقام عالی رتبه دولت آمریکا به خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده است.

چین نیز جزو کشورهایی است که اجازه خریداری نفت ایران را دریافت کرده اند اما مذاکرات با پکن در اینباره ادامه دارد. چهار کشور دیگر معرفی نشده اند.

مقام امریکایی خاطرنشان کرد معافیت از اجرای تحریم ها برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت واگذار شده اما کشورهای مشمول معافیت قول داده اند واردات نفت خود از ایران را کاهش دهند.
انتظار می رود مایکل پوپئو امروز معافیت هشت کشور از تحریم های نفتی امریکا را رسماً اعلام کند.
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز از چهار نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала