توئیت جدید ظریف درباره ادعاهای دانمارک

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر توئیت جدید ظریف درباره ادعاهای دانمارک علیه ایران
توئیت جدید ظریف درباره ادعاهای دانمارک علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بامداد پنجشنبه ادعاهای دانمارک علیه ایران را «عملیات پرچم عوضی» از سوی سازمان جاسوسی موساد توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف در صفحه توئیترش نوشت: «اقدام منحرف و خیره‌سرانه موساد در کاشت پرچم‌های عوضی (آدرس‌دهی‌ غلط) تنها عزم ما برای تعامل سازنده با دنیا را تقویت می‌کند."

پیشتر سرویس اطلاعاتی دانمارک خبر از طرح ترور یک فعال عرب ایرانی در دانمارک توسط دولت ایران داد.
بورچ اندرسون، رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک گفته بود " با طرح سرویس اطلاعاتی ایران برای انجام حمله در خاک دانمارک روبرو هستیم. این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نیست".
یک فعال عرب ایرانی ساکن دانمارک، هدف مورد نظر برای این ترور بوده است، ایران این فرد را به دلیل اتهام به مداخله در حادثه تروریستی سپتامبر در اهواز، زیر نظر داشته است.
رئیس سرویس اطلاعاتی دانمارک در ادامه افزود که این شخص عربی — ایرانی، رهبر شاخه دانمارک جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز بوده است.
وزارت خارجه دانمارک هم روز سه‌شنبه در همین ارتباط سفیر این کشور را از تهران فراخواند. «آندره ساموئل‌سن»، وزیر خارجه دانمارک در یک کنفرانس خبری گفت معتقد است حکومت ایران عامل این حمله بوده و به همین دلیل سفیر دانمارک را از تهران برای مشورت فرا می‌خواند.
دیتر شبکه رادیویی ـ تلویزیونی اسرائیلی "کان" گزارش داد دانمارک هشدار درباره طرح ترور یک فعال عرب ایرانی در این کشور توسط سرویس های اطلاعاتی ایران را از سازمان اطلاعاتی موساد اسرائیل دریافت کرده بود.
روز چهارشنبه «مایا کوتسیانیچ» سخنگوی «فدریکا موگرینی»، علی‌رغم این ادعاها بر حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) تأکید کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала