ادامه همکاری روسیه با ایران

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه
روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه منتها تلاش خود را برای ادامه همکاری با ایران انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه سعی می کند با شرکای خود در اروپا و کسانی که درک می کنند خروج آمریکا از «برجام»، اقدامی غیرسازنده است، به توافق برسد.

پروفسور ویتالی نائومکین، دکتر علم تاریخ و رهبرعلمی انستیتوی خاورشناسی آکادمی علوم روسیه در ادامه گفت:«موضع روسیه تغییر نکرده است. روسیه سعی می کند به تصمیماتی رسیده شود که فشارها و تحریم ها علیه ایران لغو شوند.

نیروگاه اتمی بوشهر - اسپوتنیک ایران
ادامه همکاری های هسته ای روسیه و ایران

همکاری ما با ایران از حالت پراگماتیک برخوردار است. ما فاقد دستور کار مذهبی در این رابطه هستیم.  ما دخالتی در اختلافات داخلی در جهان اسلام نمی کنیم که دشمنان جهان اسلام از آن ها برای دامن زدن به اختلافات بین شیعیان و سنی ها سوءاستفاده می کنند. ما در اینجور اختلافات شرکت نمی کنیم.

با وجود اینکه  امت مسلمان روسیه عمدتا سنی است، اما تماس های آن با دوستان ایرانی و ایران محکم و پایدار است. از این رو نقش ایران به عنوان کشوری بزرگ و قدرتمند با پتانسیل زیاد در منطقه مهم است. آمریکا که تحریم هایی علیه ایران وضع می کند، بر خلاف ارزیابی های ناتو عمل می کند.

به نظر من مناسبات ما و نقش منطقه ای ایران حفظ می شود. بعید است قدرتی وجود داشته باشد که ایران را مجبور کند از انتخاب مستقلانه خود تحت هر گونه فشاری خودداری ورزد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала