وزیر دفاع آمریکا خواستار تحقیق "شفاف" در مورد مرگ خاشقجی شد

© REUTERS / Leah Millisوزیر دفاع آمریکا خواستار تحقیق "شفاف" در مورد مرگ خاشقجی شد
وزیر دفاع آمریکا خواستار تحقیق شفاف در مورد مرگ خاشقجی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده از عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، خواستار تحقیقات "شفاف" در مورد قتل روزنامه نگار سعودی جمال خاشقجی در آنکارا شد.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده از عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، خواستار تحقیقات "شفاف" در مورد قتل روزنامه نگار سعودی جمال خاشقجی در آنکارا شد.

به گفته ماتیس، روز شنبه او با جبیر در یک کنفرانس امنیتی در بحرین صحبت کرد. وی گفت: ما درباره این موضوع صحبت کردیم (در مورد قتل خاشقجی) و گفتیم که این حادثه باید به طور کامل و" شفاف" مورد بررسی قرار گیرد.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала