عبور قایق های تندروی ایران از نزدیکی اسکس آمریکایی+ویدئو

© AFP 2023 / Felix Garzaخلیج فارس
خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قایق های تندروی ایرانی در خلیج فارس از فاصله 300 متری ناو «اسکس» آمریکایی عبور کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ان بی سی، قایق های تندرو ایرانی از فاصله 300 متری ناو جنگی آمریکایی «اسکس» آمریکا در خلیج فارس عبور کردند.

ژنرال جوزف ووتل فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا در آن زمان در کشتی جنگی «اسکس» قرار داشت.

روز جمعه برخی از رسانه‌های آمریکا مدعی شدند قایق‌های تندرو نیروی دریایی ایران به ناو «یو‌اس‌اس اسکس» و دست‌کم یک ناو دیگر نزدیک شدند.

ادعا شده ناو اسکس در لحظه نزدیک شدن قایق‌های ایرانی حامل جوزف ووتل،  فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا بوده است.

ان‌بی‌سی نیوز نوشته ووتل هنگامی که شش قایق ایرانی به اسکس نزدیک شده و یکی از آنها در مسیر کشتی قرار گرفت از عرشه کشتی در حال تماشا بود.

بازداشت خدمه شناور خارجی در  خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
بازداشت خدمه شناور خارجی در خلیج فارس

 مقامات نظامی آمریکا رویارویی قایق‌های نیروی دریایی ایران با ناو آمریکایی در آب‌های خلیج فارس را ایمن، عادی و حرفه‌ای توصیف کردند.

یک ملوان ایرانی در یک تماس رادیویی از ناو اسکس خواسته بود تا ملیت خود را مشخص کند. در پاسخ به این تماس نیز یک ملوان آمریکایی کشتی‌های آمریکایی‌ها را برای ایران معرفی کرده و توضیح داده است که آن‌ها در حال انجام یک ماموریت دریایی هستند.

برایان ماتی کاپیتان ناو آمریکایی اسکس این رویارویی را ایمن و حرفه‌ای توصیف کرد.

نیروهای مسلح ایران 21 سپتامبر رزمایش ها را در تنگه هرمز آغاز کردند که بیشترین حمل و نقل دریایی نفت کشورهای خلیج فارس از این طریق انجام می شود. این مانورها به هفته دفاع مقدس  اختصاص داشت که در ایران از 21  تا 27 ماه سپتامبر برگزار می شوند.

ایران بارها تهدید کرده است که در صورت به خطر افتادن منافع  ملی ایران، تنگه هرمز را خواهد بست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала