پافشاری آمریکا برای قطع ارتباط سوئیفت با ایران

© AFP 2023پافشاری آمریکا برای قطع ارتباط سوئیفت با ایران
پافشاری آمریکا برای قطع ارتباط سوئیفت با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایالات متحده فشار حداکثری بر ایران را از دونالد ترامپ خواستار شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس با استناد به سخنان ریچارد گلدبرگ، مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی ایالات متحده، این نهاد خواستار اقدامات شدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا،علیه ایران از جمله قطع ارتباط این کشور با سیستم پرداخت بین المللی (SWIFT)، از پنجم نوامبر شد.

طرح اتحادیه اروپا برای پیوستن روسیه و چین به جایگزین سوئیفت - اسپوتنیک ایران
طرح اتحادیه اروپا برای پیوستن روسیه و چین به جایگزین سوئیفت

به گفته وی، انتظار بر این است که فشار باید "حداکثر" و نه "نیمه حداکثر" باشد. فشار حداکثری شامل قطع کردن ارتباط بانک های ایرانی با SWIFT است.
پیش از این، رسانه ها گزارش دادند که وزیران امور مالی اتحادیه اروپا قصد دارند دولت آمریکا را متقاعد کنند تا طرح های خود مبنی بر قطع ارتباط ایران با سیستم پرداخت بین المللی (SWIFT) را متوقف کند.
5 اوت، ترامپ فرمان برقراری مجدد تحریم ها علیه ایران را طی دو مرحله و پس از خروج آمریکا از برجام در 8ام می، امضا کرد. مرحله‌ای از تحریم‌ها ، که برای 5 نوامبر برنامه ریزی شده است، شامل اعمال محدودیت‌ها در بخش انرژی ایران و همچنین عملیات‌های بانک مرکزی این کشور است.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала