آمریکا در تدارک جنگ

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا در تدارک جنگ
آمریکا در تدارک جنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه برخلاف آمریکا که دارد جنگ را تدارک می بیند، قصد دارد از خود و منافع خود دفاع کند .

به گزارش اسپوتنیک، آندره بلائوسوف، نایب رئیس اداره امور خلع سلاح و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه این مطلب را در نشست دیروز کمیته شماره یک مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد.
دیروز کمیته شماره یک مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به بررسی امور خلع سلاح و امنیت بین المللی اشتغال دارد، به قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره پیمان نابود سازی موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد که امریکا از آن خارج شده، رای مخالف داد.
بلائوسوف به دنبال رد شدن قطعنامه پیشنهادی روسیه گفت:" چندی پیش ایالات متحده در نشستی اعلام کرد که روسیه برای جنگ آماده می شود. بله من تائید می کنم که روسیه برای جنگ آماده می شود" و خاطرنشان کرد روسیه برای جنگی آماده می شود که امریکا دارد تدارک می بیند و قصد دارد از خود، تمامیت ارضی خود و منافع خود دفاع کند.
دیپلمات روسیه افزود:" اگر چنین نیست چرا ایالات متحده از پیمان نابود سازی موشک های میان برد و کوتاه برد خارج شده، توان هسته ای خود را بالا برده و دکترین هسته ای نوینی در راستای بالا بردن احتمال استفاده از سلاح هسته ای را به تصویب می رساند؟ این سوالی برای همه است".

گورباچف از آغاز مسابقه تسلیحاتی جدید سخن گفت - اسپوتنیک ایران
گورباچف از آغاز مسابقه تسلیحاتی جدید سخن گفت

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد کشور وی به دلیل نقض پیمان نابود سازی موشک های میان برد و کوتاه برد از سوی روسیه ازاین پیمان خارج می شود. به گفته وی ایالات متحده تا زمانی که "دیگران به خود آیند"، توان هسته ای خود را افزایش خواهد داد.

پیمان موشک های میان برد و موشک های برد کوتاه 8 دسامبر 1987 در زمان سفر میخائیل گورباچف به واشنگتن به امضا رسید. برای نخستین بار موشک هایی با برد از 500 تا 1000 و از 1000 تا 5000 کیلومتر شامل کاهش شدند از جمله موشک های نوع «ار-12 و ار-14» که اتحاد شوروی در سال 1962 در کوبا مستقر کرده بود و بحران کارائیب را دامن زد.
در ماه مه 1991 این پیمان کاملا اجرا شد و تا آن زمان اتحاد شوروی 1752 موشک بالستیکی و بالدار زمین پایه را نابود کرده بود و آمریکا 859 موشک از این نوع را. اعتبار این سند نامحدود بود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала