واکنش جمهوری چک به قتل جمال خاشقجی

© AFP 2023 / Ozan Koseواکنش جمهوری چک به قتل جمال خاشقجی
واکنش جمهوری چک به قتل جمال خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمهوری چک در واکنش به قتل روزنامه نگار سعودی دیپلمات خود را از عربستان سعودی فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، تاماش پترشیچک، وزیر خارجه جمهوری چک اعلام کرد که این کشور یک دیپلمات سفارت خود در عربستان سعودی را در ارتباط با قتل جمال خاشقجی ، روزنامه نگار سعودی فراخوانده است. 
او در حساب توئیتری خود نوشت: جمهوری چک در قالب واکنش دیپلماتیک، یک دیپلمات خود را از عربستان سعودی فرا خواهد خواند. پترشیچک همچنین خاطر نشان کرد که جمهوری چک خواستار تحقیقات شفاف در خصوص قتل این روزنامه نگار است.

پیش از این نیز بریتانیا اعلام کرده بود ویزای افراد مظنون در این پرونده را لغو خواهد نمود.

جمال خاشقجی نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است. در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌است که «مقام‌های ترکیه تکه‌تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала