آیا آمریکا در قتل خاشقجی دست داشته است؟

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر آیا آمریکا در قتل خاشقجی دست داشته است؟
آیا آمریکا در قتل خاشقجی دست داشته است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد قاتلان جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی بدون کسب حمایت آمریکا جرات نمی کردند مرتکب چنین جنایتی شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روحانی قتل جمال خاشقچی را واقعه‌ای تکان‌دهنده توصیف کرد و گفت: کسی تصور نمی کرد که در دنیای امروز و در قرن جدید شاهد این چنین قتل سازمان یافته ای بوده و دستگاهی برای انجام یک قتل فجیع برنامه ریزی بکند و فکر نمی کنم بدون حمایت آمریکا کشوری جرأت ارتکاب چنین جنایتی را داشته باشد.
روحانی، دولت ترکیه را به تحقیقات بی طرفانه و دقیق در خصوص قتل فجیع روزنامه نگار منتقد سعودی توصیه کرد و گفت: از دولت برادر و دوست ترکیه می خواهم که روند تحقیقات در این موضوع را دقیق و بی طرفانه ادامه دهد تا کاملاً تمام ابعاد و زوایای این جنایت که در دهه های اخیر بی سابقه بوده و در قرن های گذشته انجام می شد، برای جهانیان آشکار شود.

چه کسی دستور قتل خاشقجی را داده بود؟ - اسپوتنیک ایران
چه کسی دستور قتل خاشقجی را داده بود؟

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر  پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала