چه کسی دستور قتل خاشقجی را داده بود؟

© AFP 2023 / MOHAMMED AL-SHAIKHچه کسی دستور قتل خاشقجی را داده بود؟
چه کسی دستور قتل خاشقجی را داده بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستور قتل جمال خاشقجی توسط یکی از مقامات عربستان سعودی داده شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صباح، احمد عبدالله المضینی، وابسته کنسولگری عربستان سعودی در استانبول که یکی از عناصر اطلاعاتی عربستان در ترکیه است، دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را از احمد اسیری، معاون سرویس اطلاعاتی عمومی و مشاور ارشد عربستان گرفته بود.

جمال خاشقجی وقتی برای بار اول در 28 سپتامبر 2018 وارد کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه می شود المضینی در کنسولگری حضور داشته و با او برای دیدار بعدی قرار می گذارد تا مدارکی که خاشقجی برای ازدواج به آن داشته را تحویل بدهد. المضینی روز بعد به ریاض پرواز کرد، و در آنجا با اسیری ملاقات کرد و دستورالعمل های مربوط به یک تیم 15 نفره را که بعدها برای کشتن خاشقجی به استانبول آمدند را دریافت کرد.

جمال خاشقجی" نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. سخنگوی ریاست جمهوریترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است. در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکهالجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌است که «مقام‌های ترکیه تکه‌تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала