عربستان در رابطه با خاشقجی دروغ می گوید

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandروزنامه نیویورک تایمز
روزنامه نیویورک تایمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیگر هیچکس حرف های سعودی ها را باور نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، دولت سعودی به یک رشته دروغ‌پردازی‌های دیگر در رابطه با خاشقجی متوسل شده است. دیگر کسی دروغ‌های عربستان درباره خاشقجی را باور نمی‌کند.

دولت سعودی روز جمعه بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد که خاشقجی در جریان درگیری داخل کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است واقعاً؟ گفته می‌شود که تبهکاران سعودی قطعه قطعه کردن خاشقجی را هنگامی که وی هنوز زنده بود، شروع کرده‌اند.

مقامات سعودی دروغ‌های نفرت‌انگیزی سرهم می‌کنند چون ادعا می‌کنند که خاشقجی در جریان درگیری کشته شده است در حالی که آن‌ها انگشتان وی را قطع کرده بودند و جمال مشتی نداشت که با آن زدوخورد کند. تلاش دولت سعودی برای سرپوش گذاشتن به‌روی این جنایت هولناک، بی‌اهمیت جلوه دادن این رویداد از سوی ترامپ و اکنون به‌علت تلاش سعودی‌ها برای یافتن سپر بلا، باعث خشم می شود.

دادگاه آمریکا ترامپ را به نقض آزادی بیان محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
دادگاه آمریکا ترامپ را به نقض آزادی بیان محکوم کرد

 دولت سعودی در ضمن اعلام کرده است که محمد بن سلمان که بی‌تردید خود دستور قتل این روزنامه‌نگار منتقد را صادر کرده و اکنون لقب «آقای اره‌کننده استخوان » را یدک می‌کشد، دستور داده است تا درباره این ماجرا تحقیق شود. این ماجرا شبیه آن خواهد بود که به او جی سیمسون قهرمان بیسبال آمریکا که نامزد خود نیکول براون را به‌قتل رسانده بوده، مأموریت داده می‌شد تا درباره این قتل تحقیق کند.

نیویورک تایمز ادامه داد: دروغ‌هایی که مقامات سعودی درباره این ماجرا می‌سازند آن‌چنان شاخدار هستند که هیچ کس آن‌ها باور نخواهد کرد و در ضمن نشان می‌دهد که محمد بن سلمان از حمایت آمریکا برای سرپوش گذاشتن روی این جنایت برخوردار است. البته این انتظار از ترامپ، انتظار دور از ذهنی نیست چون وی چند روز پیش از حمله یکی از اعضای کنگره به یک روزنامه‌نگار حمایت کرد و در ضمن گفته است که از قرار، فردی خودسر خاشقجی را به‌قتل رسانده است.

سازمان سیا - اسپوتنیک ایران
دروغ های سرویس ویژه آمریکا

روزنامه آمریکایی نوشت: البته نباید از یاد برد که محمد بن سلمان پیش از این توانسته است ماجرای ربودن نخست وزیر لبنان و به‌قحطی کشاندن هشت میلیون نفر از مردم یمن را بدون هیچ گونه بازخواستی، پشت سر بگذارد و اگر بتواند جنایتی را که در مورد خاشقجی که شهروند آمریکا و روزنامه‌نگار واشنگتن پست است بدون دردسر پشت سر بگذارد، درآن‌صورت، این ماجرا چراغ سبزی به همه زمامداران خودکامه خواهد بود تا هر روزنامه‌نگار دردسرسازی را، سربه‌نیست کنند. آنچه اکنون اهمیت دارد آزمونی است که ترامپ و آمریکا در آن قرار گرفته‌اند، باید دید که آیا ترامپ با سرپوش گذاشتن روی این ماجرا همراه خواهد شد یا نه یا در این مورد خاص از اعتبار و حیثیت آمریکا دفاع خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала